Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(92)
Forma i typ
E-booki
(92)
Autor
Krywan Tomasz
(10)
Pigulski Mariusz
(5)
Makowski Mariusz
(4)
Ziółkowski Grzegorz
(4)
Borkowska Eliza
(2)
Kowalski Radosław
(2)
Kozyra Marta
(2)
Kozłowska Małgorzata
(2)
Kryczka Sebastian
(2)
Krywko Elżbieta
(2)
Maliszewska Anna
(2)
Muż Paweł
(2)
Sroga Adam
(2)
Takáts Gyöngyvér
(2)
Banach Marta
(1)
Bartkowiak Emilia
(1)
Białas Katarzyna Pośpiech
(1)
Biliński Sławomir
(1)
Borowski Radosław
(1)
Breda Małgorzata
(1)
Burzyński Krzysztof
(1)
Daszczyński Michał
(1)
Dmowska Joanna
(1)
Fornalik Janina
(1)
Gawrońska Joanna
(1)
Goliszewska-Chojdak Bożena
(1)
Janczukowicz Krzysztof
(1)
Jasiński Marcin
(1)
Kopczyk Marcin
(1)
Kowalczyk Dorota
(1)
Kowalska Ewa
(1)
Kowalski Jakub
(1)
Kowalski Radosaw
(1)
Kozłowska Alicja
(1)
Krywko Adam
(1)
Matusiak-Frey Klaudyna
(1)
Nowacka Izabela
(1)
Olędzka Aneta
(1)
Piszko Agata
(1)
Sybilska-Bonicka Magdalena
(1)
Sztabińska Jadwiga
(1)
Tofiluk Beata
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Łukasik Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(92)
Kraj wydania
Polska
(92)
Język
polski
(92)
92 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja "KSeF. Wdrożenie w firmie" jest obszernym przewodnikiem po KSeF, prezentującym zasady oraz praktyczne aspekty jego funkcjonowania. Przedsiębiorcy, osoby odpowiedzialne za rozliczenie VAT w firmie, księgowi i główni księgowi, a także właściciele i pracownicy biur rachunkowych dowiedzą się z poradnika, jak korzystać z KSeF oraz jakie działania należy podjąć, aby z sukcesem wdrożyć KSeF.

W kolejnych częściach tej publikacji przedstawione zostały: główne cele i założenia KSeF, praktyczne aspekty wynikające z korzystania z tego systemu, włączając w to proces wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych, przechowywanie dokumentów w systemie, rodzaje dostępu oraz narzędzia ułatwiające korzystanie z KSeF. Poradnik kończy się analizą awarii systemu, problemów praktycznych, jakie mogą wyniknąć w trakcie korzystania z KSeF, jak również przepisów przejściowych związanych z wprowadzeniem tego rozwiązania.

Z publikacji "KSeF. Wdrożenie w firmie" Czytelnik dowie się między innymi:

- jak przebiega proces wystawiania i odbierania faktur ustrukturyzowanych,

- jakie są rodzaje dostępu oraz narzędzia ułatwiające korzystanie z KSeF,

- jak radzić sobie podczas awarii KSeF,

- jakie problemy praktyczne mogą pojawić się w trakcie korzystania z KSeF.

UWAGA: W dniu 19 stycznia 2024 r. Minister Finansów zapowiedział, że obowiązkowy KSeF nie wejdzie w życie 1 lipca 2024 r. Nie została jednak podana nowa data jego wejścia w życie i nie zmieniono dotąd przepisów ustawy o VAT w tym zakresie. Z KSeF można jednak korzystać dobrowolnie. Dlatego publikacja zawiera aktualne informacje w zakresie dobrowolnego KSeF.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Prowadzenie biura rachunkowego w ostatnich latach wiąże się z coraz to nowymi wyzwaniami. Stosowany w czasie epidemii COVID-19 model pracy zdalnej okazał się zaskakująco skuteczny i wiele firm rozważa pozostanie przy nim na stałe. W praktyce oznacza to korzystanie w szerokim zakresie z rozwiązań elektronicznych i przejście na komunikację internetową, co wymaga nowych kompetencji.
Po doświadczeniach z tzw. Polskim Ładem wiele wskazuje na to, że biura rachunkowe będą musiały brać na siebie ciężar rozpoznania bojem kolejnych wariantów podatkowych rewolucji. Jest to równocześnie szansa dla tych podmiotów, ponieważ coraz częściej przedsiębiorcy kapitulują w kwestii samodzielnego prowadzenia rozliczeń księgowych oraz podatkowych i decydują się na korzystanie z usług profesjonalistów.
Z początkiem 2023 r. biura rachunkowe stanęły przed kolejnymi wyzwaniami, a wśród nich - bardzo wysoką inflacją, wzrostem kosztów świadczenia usług, koniecznością przystosowania się do KSeF czy ryzykiem istotnego spowolnienia gospodarczego. W tej sytuacji wielu księgowych i właścicieli biur rachunkowych zadaje sobie pytania o to, gdzie powinna zmierzać księgowość i jakim wyzwaniom trzeba będzie sprostać w najbliższej i dalszej przyszłości. Konkretny wymiar tych wątpliwości sprowadza się m.in. do kwestii:
● Jak odnaleźć się w nowej sytuacji rynkowej?
● Jakie ryzyka i odpowiedzialność są związane z prowadzeniem biznesu księgowego w obecnych realiach?
● Czy biuro jest w stanie sprostać wszystkim wymaganiom, aby prowadzić działalność zgodnie z przepisami prawa?
● Jakie rozwiązania wdrożyć, aby zapewnić atrakcyjne ceny dla klienta, a jednocześnie świadczyć usługi na odpowiednio wysokim poziomie?
● Jaki model pracy biura rachunkowego będzie najlepszy i przyszłościowy - czy przejść na pracę zdalną i zrezygnować z wynajmu lokalu?
● Jakie wyzwania i korzyści niesie za sobą wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur w biurach rachunkowych?
Efektem analizy tych zagadnień jest właśnie niniejsza książka. Jej Autorzy dostarczają Czytelnikowi informacji pozwalającej udzielić odpowiedzi na tak postawione pytania. Doradzają, jak powinna funkcjonować nowoczesna księgowość w 2023 r. oraz w niedalekiej przyszłości, aby przyciągać klientów i spełniać wymagania stawiane przez prawo.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Kodeks pracy wyczerpująco reguluje odpowiedzialność materialną pracowników, ustanawiając podstawy tej odpowiedzialności odmiennie od zasad przyjętych w Kodeksie cywilnym. Odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną pracodawcy charakteryzuje się tym, że pracownik nie zawsze ma obowiązek wyrównania całej szkody. Natomiast odpowiedzialność za mienie powierzone pracownikowi, która jest powiązana z pewnym zaufaniem w stosunku do pracownika, jest odpowiedzialnością materialną w pełnej wysokości szkody poniesionej przez pracodawcę.
Z poradnika można się m.in. dowiedzieć:
● jakie są warunki odpowiedzialności pracownika za szkodę wyrządzoną pracodawcy,
● na jakich zasadach pracownik odpowiada za powierzone mu mienie pracodawcy,
● kto ponosi odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną osobie trzeciej, jeśli wynikła ona z działań pracownika przy wykonywaniu przez niego obowiązków pracowniczych,
● jakie warunki muszą być spełnione, aby mogła zostać zawarta umowa o wspólnej odpowiedzialności za mienie powierzone.
Wyjaśnienia te są poparte praktycznymi przykładami, wzorami dokumentów i orzecznictwem sądowym. Opracowanie zostało wzbogacone o rozwiązania problemów pojawiających się w praktyce rozstrzygania o odpowiedzialności materialnej zatrudnionych. Są one przedstawione w formie pytań i odpowiedzi.
To przystępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla specjalistów ds. kadr i płac. Zainteresuje też pracodawców, dyrektorów działów HR, oraz pozostałych kierowników wyższego szczebla.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Od 2023 r. obowiązują ważne dla podatników zmiany w Ordynacji podatkowej mające na celu uszczelnienie systemu podatkowego. Mają temu służyć znowelizowane przepisy, w których określono m.in.:
- jaka jest dodatkowa forma zapłaty podatku przez podmioty prowadzące działalność gospodarczą,
- jak obecnie pomniejszać nadpłatę podatku przy przekroczeniu limitu wpłat na OPP,
- do kiedy trzeba wnieść opłatę za porozumienie inwestycyjne,
- jakie nowe obowiązki mają notariusze,
- czy grupa VAT może wystąpić o interpretację indywidulaną przepisów jeszcze przed formalnym jej powstaniem.
Publikacja zawiera komplet podstawowych przepisów podatkowych:
- Ordynację podatkową,
- ustawę o ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (NIP),
- wybrane przepisy wykonawcze (rozporządzenia w sprawach podatkowych) obowiązujące w 2023 r., wydane na podstawie przepisów ustaw podatkowych.
W publikacji zamieszczono również przewodniki po zmianach w przepisach Ordynacji podatkowej oraz NIP. Przewodniki omawiają poszczególne zmiany przepisów w układzie tematycznym. Dzięki temu łatwo można się dowiedzieć nie tylko, na czym polega każda zmiana, lecz także dlaczego została wprowadzona i czemu ma służyć.
ATUTY PUBLIKACJI:
Kompleksowość, łatwość znalezienia zmian przepisów i dat, od których te przepisy obowiązują, syntetyczny opis zmian i ich konsekwencji dla podatników.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Jesteś doradcą podatkowym, pracownikiem biura rachunkowego, organów administracji skarbowych bądź działów finansowo-księgowych przedsiębiorstwa?
Z tej uznanej na rynku wydawniczym publikacji dowiesz się m.in.:
- jak zmieniają się przepisy od początku i w trakcie roku 2024,
- kto odpowiada za raportowanie transakcji dokonanych z nierezydentami,
- jak prawidłowo sporządzić porozumienie inwestycyjne,
- kiedy z mocy prawa następuje wygaśnięcie decyzji o rozłożeniu zaległości na raty.
Opracowanie zawiera komplet ujednoliconych przepisów podatkowych:
- Ordynację podatkową,
- ustawę o ewidencji i identyfikacji podatników i płatników (NIP),
- wybrane przepisy wykonawcze (rozporządzenia w sprawach podatkowych) obowiązujące w 2024 r., wydane na podstawie przepisów ustaw podatkowych.
W publikacji zamieszczono również przewodniki po zmianach w przepisach Ordynacji podatkowej i ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Pomagają one zrozumieć, na czym polega każda zmiana, a także dlaczego została wprowadzona i czemu ma służyć.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

To uznana na rynku wydawniczym książka, z której dowiesz się m.in.:
- jak zmieniają się przepisy od początku i w trakcie roku 2024,
- co zmieniło się w zasadach pobierania zaliczek od funduszy kapitałów,
- jakie są nowe obowiązki płatników,
- jakie są zasady ustalania dochodów osiąganych z obligacji,
- jak opłacać zaliczki oraz roczny PIT przedsiębiorców,
- co zmieniło się w ulgach podatkowych,
- jak podatnicy CIT powinni stosować nowe stawki amortyzacji,
- czy można amortyzować środki trwałe nabyte z dotacji i subwencji.
Publikacja zawiera:
- Podatek dochodowy od osób fizycznych - ustawa i rozporządzenia
- Zryczałtowany podatek dochodowy - ustawa i rozporządzenie
- Podatek dochodowy od osób prawnych - ustawa i rozporządzenia
- Przewodnik po zmianach
W publikacji zamieszczono również przewodniki po zmianach w przepisach o PIT, CIT i ryczałcie, które pomagają zrozumieć, na czym polega każda zmiana, dlaczego została wprowadzona i czemu ma służyć

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Wprowadzone do Kodeksu pracy w 2023 r. przepisy o pracy zdalnej wymagały od pracodawców wdrożenia odpowiednich procedur i zmian w regulacjach wewnątrzzakładowych. Wcześniej ta forma wykonywania pracy była uregulowana w przepisach specustawy uchwalonej w związku z epidemią COVID-19. W Kodeksie pracy natomiast funkcjonowały przez wiele lat przepisy o telepracy, które również pozwalały na pracę z domu.
Po roku od wejścia w życie nowych przepisów regulujących ten sposób świadczenia pracy warto sprawdzić, czy odpowiednie procedury i zmiany w regulacjach wewnątrzzakładowych zostały wdrożone prawidłowo. W praktyce nierzadko poszczególne kwestie wzbudzały wątpliwości. Chociaż niektóre z nich doczekały się rozstrzygnięć, w praktyce pojawiły się nowe.
Od 17 listopada 2023 r. zachodzi konieczność wyposażenia stanowisk pracy - również tych w formie pracy zdalnej - w stacjonarny monitor ekranowy lub podstawkę oraz dodatkową klawiaturę i mysz, jeżeli pracownik zdalny korzysta z przenośnego systemu komputerowego (np. laptopa) przez co najmniej połowę dobowego wymiaru czasu pracy. W przypadku stanowisk istniejących przed tą datą pracodawcy do 17 maja 2024 r. muszą je dostosować do minimalnych wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii określonych nowymi przepisami.
W poradniku "Praca zdalna" objaśnione są praktyczne zagadnienia związane ze stosowaniem i dokumentowaniem pracy zdalnej. Czytelnik dowie się z publikacji m.in.:
● jakie prace nie mogą być wykonywane w sposób zdalny,
● jak wprowadzić pracę zdalną,
● na czym polega okazjonalna praca zdalna,
● jakie obowiązki ma pracodawca wobec pracowników zdalnych.
Poradnik zawiera ponadto odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z wdrożeniem zasad pracy zdalnej.
Publikacja jest przeznaczona dla wszystkich osób, które stosują pracę zdalną w swoich organizacjach oraz chcą poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie. Zainteresuje zwłaszcza specjalistów z działów HR i wewnętrznych działów prawnych, a także menedżerów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Dzień 7 kwietnia 2023 r. to data wejścia w życie znaczących zmian w przepisach ustawy - Kodeks pracy. Dotychczasowe regulacje dotyczące telepracy od tego momentu będą zastąpione nowymi normami regulującymi pracę zdalną. Zostały one wprowadzone ustawą z 1 grudnia 2022 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r. poz. 240).
Nowe przepisy mają na celu kompleksową regulację zjawiska pracy zdalnej. Dlatego w nowelizowanych przepisach ustawodawca zdecydował się m.in. na:
● wprowadzenie definicji pracy zdalnej,
● wskazanie kilku form wykonywania pracy zdalnej (okazjonalna praca zdalna, praca zdalna w szczególnych sytuacjach na polecenie pracodawcy, praca hybrydowa, praca wyłącznie zdalna),
● określenie konkretnych obowiązków pracodawcy i pracownika przy wykonywaniu pracy zdalnej,
● ustalenie zasad pokrywania kosztów pracy zdalnej.
Nowe uregulowania w założeniu mają na celu ustabilizowanie zjawiska pracy zdalnej, która stała się niezwykle popularna w czasie pandemii COVID-19. Niemniej jednak nowe regulacje oznaczają także nowe problemy.
Niniejszy praktyczny komentarz stanowi efekt pracy specjalistów z zakresu prawa pracy, którzy na co dzień doradzają pracodawcom. Autorzy zawarli w nim odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania związane z wdrożeniem nowych zasad pracy zdalnej.
Komentarz jest przeznaczony dla wszystkich osób, które wdrażają pracę zdalną w swoich organizacjach oraz chcą poszerzyć swoją wiedzę w tym zakresie. Zainteresuje zwłaszcza specjalistów z działów HR i wewnętrznych działów prawnych, a także menedżerów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

"Praktyczny leksykon VAT 2023" jest unikatową publikacją kompleksowo omawiającą zagadnienia dotyczące rozliczeń VAT.
Przystępnie i na przykładach wyjaśniono w niej, jak prawidłowo:
● odliczać VAT,
● wystawiać faktury,
● ustalać datę powstania obowiązku podatkowego,
● określać wysokość podstawy opodatkowania,
● stosować ulgę na złe długi,
● rozliczyć VAT od samochodu,
● stosować split payment.
"Praktyczny leksykon VAT 2023" prezentuje wszystkie istotne zagadnienia występujące w obrocie gospodarczym, które mogą wywoływać wątpliwości ze względu na sporadyczność, np. aport, barter, odszkodowania. Pomaga rozliczać transakcje zagraniczne - takie jak: WDT, WNT, import, eksport - a także ustalać miejsce świadczenia czy dostawy. Wyjaśnia bieżące problemy z rozliczeniem VAT.
Komentarze i wskazówki poparte są aktualnymi interpretacjami organów podatkowych i orzecznictwem sądów, w tym TSUE, oraz licznymi przykładami i wzorami dokumentów. Publikacja uwzględnia zmiany wprowadzone od 1 stycznia 2023 r. oraz wchodzące w życie 1 lipca 2023 r. w ramach pakietu SLIM VAT 3. Zmiany te dotyczą m.in:
● statusu małego podatnika,
● stosowania kursów walut do faktur korygujących,
● korekty WDT,
● odliczania VAT od WNT,
● zwrotu VAT w terminie 15 dni,
● ustalania proporcji i preproporcji,
● korekty rocznej,
● kas rejestrujących.
ATUTY PUBLIKACJI:
Jest to kompleksowe omówienie zagadnień VAT, z którymi podatnicy stykają się w praktyce. Zawiera 111 praktycznych przykładów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Autorzy publikacji przystępnie przedstawiają wszystkie zmiany w przepisach podatkowych (VAT, PIT, CIT, akcyzie i innych) oraz w rachunkowości, prawie pracy i ubezpieczeń społecznych - zarówno wprowadzone z początkiem 2023 r., jak i te, które znane są już teraz, lecz wejdą w życie w trakcie 2023 r.
Poradnik prezentuje poszczególne zagadnienia w unikatowej formie - omówione są w nim regulacje przed zmianą przepisów i po ich zmianie. Na początku każdego działu tematycznego znajdują się praktyczne zestawienia tabelaryczne zmian prawa z informacją, czego dotyczy zmiana i na czym polega.
Dzięki takiemu ujęciu osoby, które sięgną po publikację, uzyskają m.in. pełną wiedzę o wszystkich zmienianych przepisach podatkowych na 2023 r. oraz limitach rachunkowych ważnych dla wykonania obowiązków nałożonych przepisami o rachunkowości.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Wybór formy prowadzenia działalności gospodarczej to jedna z kluczowych kwestii, jakie trzeba rozstrzygnąć podczas otwierania własnego biznesu. Od tego zależą m.in. późniejszy sposób podejmowania decyzji w firmie, odpowiedzialność za jej prowadzenie oraz podział zysków.
Osoba rozpoczynająca prowadzenie biznesu bądź planująca jego przekształcenie ma do wyboru wiele form prawnych, w których może prowadzić działalność. Prawo polskie wyróżnia 8 różnych spółek. Najprostszą z nich jest spółka cywilna. Pozostałe to spółka jawna, partnerska, komandytowa, komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, prosta spółka akcyjna i wreszcie spółka akcyjna - najbardziej sformalizowana spośród wymienionych.
Każda ze spółek ma swoje wady i zalety. Dlatego też, wybierając najkorzystniejszą formę prowadzenia działalności, należy poznać i rozważyć wszystkie aspekty prawne wpływające na jej funkcjonowanie. Trzeba też uwzględnić rozmiar działalności, możliwości finansowe, a także poziom ryzyka związanego z otwieranym biznesem.
W tym względzie szczególnie praktyczne jest zestawienie najważniejszych zalet i wad wszystkich form prowadzenia działalności w Polsce, w tym także rozwiązań podatkowych. Całość jest poparta przykładami i wzorami dokumentów.
Czytelnik dowie się z publikacji m.in.:
● jakie zalety ma prowadzenie biznesu w formie spółki kapitałowej lub osobowej,
● jak funkcjonują poszczególne typy spółek,
● jakie koszty wiążą się z działalnością w formie spółki,
● czy prosta spółka akcyjna jest lepsza od spółki z o.o.
ATUTY PUBLIKACJI:
Prosty język, wiele przykładów i wzorów dokumentów, zwięzłość, praktyczność.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Świadectwo pracy / praca zbiorowa. - [miejsce nieznane] : Infor PL : ebookpoint BIBLIO, 2024. - 85 s.
Forma i typ

Poradnik dostarcza szczegółowych wskazówek, jak sporządzić świadectwo pracy. Wyjaśniono w nim zasady wypełniania świadectwa pracy po zmianach przepisów, które weszły w życie 23 maja 2023 r. Wzór świadectwa pracy został dostosowany do nowelizacji Kodeksu pracy wprowadzającej rozwiązania zawarte w dyrektywie work-life balance. Zgodnie z nowymi przepisami w świadectwie pracy trzeba obecnie podawać informację o wykorzystanym w danym roku urlopie opiekuńczym, zwolnieniu od pracy z tytułu siły wyższej oraz okazjonalnej pracy zdalnej.
Publikacja zawiera wzór świadectwa pracy wypełnionego zgodnie z nowymi przepisami oraz liczne przykłady. Można się z niej dowiedzieć m.in.:
● kiedy nie trzeba wydawać świadectwa pracy,
● jak podać pracownikowi w świadectwie pracy informację o urlopie wypoczynkowym,
● jak wskazywać w świadectwie pracy informację o okazjonalnej pracy zdalnej,
● kiedy trzeba pracownikowi wydać kopię świadectwa pracy,
● czy można na wniosek pracownika zamieścić w świadectwie opinię o nim.
To przystępne i wyczerpujące opracowanie jest wsparciem dla specjalistów z działów personalnych i HR. Zainteresuje też pracodawców i dyrektorów działów HR oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w zakresie kadr i płac.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Rozliczanie transakcji zagranicznych jest procesem bardzo skomplikowanym ze względu na zawiłość przepisów i różnorodność problemów. Temat ten od dawna wzbudza ogromne zainteresowanie. Ponadto ostatnio ponownie zmieniły się regulacje w tym zakresie. Od 1 lipca 2023 r. w ustawie o VAT określono zasady stosowania kursów walut do korekty podstawy opodatkowania VAT. Do tej pory wynikało to jedynie z praktyki organów podatkowych.
Z punktu widzenia ustawy o VAT - jako podstawowego podatkowego aktu prawnego regulującego te zagadnienia - w poradniku omówione są:
● wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów (WDT),
● wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów (WNT),
● informacje podsumowujące VAT UE (m.in. kto je składa, jaki jest termin ich złożenia, najczęstsze problemy z wypełnieniem informacji podsumowującej, miejsce złożenia informacji),
● transakcje łańcuchowe w obrocie zagranicznym (w tym kwestie dotyczące miejsca świadczenia usług),
● eksport i import towarów,
● przeliczanie kwot wyrażonych w walutach obcych od 1 lipca 2023 r.
Ponadto z punktu widzenia ustaw o podatku dochodowym omówiono:
● wycenę przychodów i kosztów wyrażonych w walutach obcych,
● rozliczenia różnic kursowych.
Zawarte w poradniku wyjaśnienia są poparte praktycznymi przykładami i aktualnymi interpretacjami.
To przystępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla każdego przedsiębiorcy. Dostarczy również potrzebnych, aktualnych i uporządkowanych informacji osobom odpowiedzialnym za rozliczenia podatkowe w firmach - specjalistom z biur rachunkowych, księgowym i głównym księgowym. Zainteresuje też dyrektorów finansowych oraz pozostałych kierowników wyższego szczebla, którzy współtworzą strategie biznesowe w firmach.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Poradnik przystępnie przedstawia uprawnienia, z jakich mogą korzystać zarówno rodzice, jak i inni członkowie najbliższej rodziny w czasie sprawowania opieki nad dzieckiem. Kompleksowo omówiono w nim zasady korzystania z urlopów związanych z rodzicielstwem lub adopcją, a także zasady ich rozliczania oraz ustalania wysokości zasiłku macierzyńskiego za okres tych urlopów.
Od 1 lutego 2023 r. zmieniły się zasady przyznawania urlopów związanych z rodzicielstwem dla rodziców adopcyjnych. Natomiast ostatnia nowelizacja Kodeksu pracy wprowadziła korzystne zmiany m.in. w urlopach rodzicielskich, ojcowskich oraz zasiłkach macierzyńskich. Wprowadzony został także nowy rodzaj urlopu - urlop opiekuńczy. Nowelizacja objęła także przepisy dotyczące ochrony rodziców przed rozwiązaniem umowy o pracę. W publikacja uwzględniono wszystkie zmiany w tym zakresie. Ponadto opisano, w jakich okolicznościach rodzice dziecka bądź inni członkowie rodziny mogą korzystać z zasiłku opiekuńczego. Omówiono również inne uprawnienia związane z rodzicielstwem (np. zwolnienie od pracy na mocy art. 188 Kodeksu pracy).
Publikacja nie tylko przedstawia zasady korzystania przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, lecz także wskazuje na obowiązki, jakie w tym zakresie mają pracodawcy. Można się z niej m.in. dowiedzieć:
● kiedy ojciec dziecka ma prawo do urlopu macierzyńskiego,
● jak udzielać pracownikom urlopu rodzicielskiego,
● w jakim terminie można skorzystać z urlopu ojcowskiego,
● jakie uprawnienia rodzicielskie przysługują innym niż rodzice dziecka członkom rodziny,
● jak udzielać pracownikom zwolnienia od pracy na opiekę nad dzieckiem do 14 lat,
● kiedy rodzice dziecka mogą korzystać z zasiłku opiekuńczego,
● jaka ochrona przed zwolnieniem z pracy przysługuje rodzicom w trakcie urlopów związanych z rodzicielstwem.
Książka zawiera liczne przykłady, zestawienia tabelaryczne i wzory dokumentów.
To przystępne i wyczerpujące opracowanie pomoże w pracy specjalistom z zakresu kadr i płac, kadrowym i księgowym. Zainteresuje też pracodawców oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
Ułatwi również rodzicom podjąć właściwą decyzję i wybrać najkorzystniejszy dla siebie wariant uprawnień, z jakich chcą skorzystać.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Poradnik przystępnie przedstawia uprawnienia, z jakich mogą korzystać zarówno rodzice, jak i inni członkowie najbliższej rodziny w czasie sprawowania opieki nad dzieckiem. Kompleksowo omówiono w nim zasady korzystania z urlopów związanych z rodzicielstwem lub adopcją, a także zasady ich rozliczania oraz ustalania wysokości zasiłku macierzyńskiego za okres tych urlopów.
Opracowanie uwzględnia zmiany wprowadzone ostatnią nowelizacją Kodeksu pracy, m.in. w urlopach rodzicielskich, ojcowskich oraz zasiłkach macierzyńskich. Zostały w nim opisane także przepisy dotyczące ochrony rodziców przed rozwiązaniem umowy o pracę. Wyjaśniono też, w jakich okolicznościach rodzice dziecka bądź inni członkowie rodziny mogą korzystać z zasiłku opiekuńczego. Omówiono również inne uprawnienia związane z rodzicielstwem (np. zwolnienie od pracy na mocy art. 188 Kodeksu pracy).
Publikacja "Uprawnienia rodziców w pracy" nie tylko przedstawia zasady korzystania przez pracowników z uprawnień rodzicielskich, lecz także wskazuje na obowiązki, jakie w tym zakresie mają pracodawcy. Można się z niej m.in. dowiedzieć:
● kiedy ojciec dziecka ma prawo do urlopu macierzyńskiego,
● jak udzielać pracownikom urlopu rodzicielskiego,
● w jakim terminie można skorzystać z urlopu ojcowskiego,
● jakie uprawnienia rodzicielskie przysługują innym niż rodzice dziecka członkom rodziny,
● jak udzielać pracownikom zwolnienia od pracy na opiekę nad dzieckiem do 14 lat,
● kiedy rodzice dziecka mogą korzystać z zasiłku opiekuńczego,
● jaka ochrona przed zwolnieniem z pracy przysługuje rodzicom w trakcie urlopów związanych z rodzicielstwem.
Książka zawiera liczne przykłady, zestawienia tabelaryczne i wzory dokumentów.
To przystępne i wyczerpujące opracowanie pomoże w pracy specjalistom z zakresu kadr i płac, kadrowym i księgowym. Zainteresuje też pracodawców oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
Ułatwi również rodzicom podjąć właściwą decyzję i wybrać najkorzystniejszy dla siebie wariant uprawnień, z jakich chcą skorzystać.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
VAT 2023 / praca zbiorowa. - [miejsce nieznane] : Infor PL : ebookpoint BIBLIO, 2023. - 348 s.
Forma i typ
"VAT 2023" to wyjątkowa publikacja, która zawiera ujednolicony tekst ustawy o VAT, uwzględniający zmiany wchodzące w życie w 2023 r., a także wybór najważniejszych rozporządzeń dotyczących VAT.
Atutem opracowania jest zamieszczony na początku praktyczny "Przewodnik po zmianach w VAT 2023". W unikatowej, przystępnej formie przedstawia on wszystkie zmiany przepisów wchodzące w życie w 2023 r., które opublikowano w Dzienniku Ustaw do 1 stycznia 2023 r. Na początku publikacji zamieszczona jest tabela zawierająca wykaz tych zmian. Następnie każda z nich jest odrębnie omówiona. Piszemy, jak było przed zmianą, a jak jest po zmianie. Zamieszczamy także komentarz eksperta i szczegółową podstawę prawną.
W publikacji "VAT 2023" znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, jak po zmianach m.in.:
● rozliczać VAT w ramach grupy VAT,
● uzyskać dostęp do KSeF,
● ewidencjonować obrót w JPK_V7,
● stosować obniżone stawki VAT,
● płacić VAT od wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw.
W "Przewodniku po zmianach 2023" omawiamy także projekt zmian SLIM VAT 2023, który ma wejść w życie 1 kwietna 2023 r.
Szczególną uwagę zwróciliśmy na praktyczne zaprezentowanie przepisów, aby można było łatwo je odszukać. Przepisy zmienione od 1 stycznia 2023 r. zostały wyróżnione pogrubioną czcionką, a zmiany wchodzące w życie w trakcie roku wyróżnione są w ramce z podaniem daty ich wejścia w życie.
Sprawdź, co doradzają eksperci, i nie daj się zaskoczyć.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
VAT 2024 / praca zbiorowa. - [miejsce nieznane] : Infor PL : ebookpoint BIBLIO, 2024. - 368 s.
Forma i typ

Publikacja zawiera ujednolicony tekst ustawy o VAT, uwzględniający zmiany wchodzące w życie w 2024 r., oraz wybór najważniejszych rozporządzeń dotyczących VAT. Główną zaletą naszej publikacji jest wzbogacenie przepisów o "Przewodnik po zmianach w VAT 2024" w unikatowej formule. Na początku publikacji zamieszczona jest tabela zawierająca wykaz wszystkich zmian przepisów wchodzących w życie 1 stycznia 2024 r. oraz - zgodnie ze stanem prawnym z początku stycznia 2024 r. - zmian mających wejść w życie 1 lipca 2024 r., związanych z przewidywanym wprowadzeniem obowiązkowego KSeF i zmian w zasadach fakturowania.
Każda z tych zmian jest odrębnie omówiona i opatrzona komentarzem eksperta.
UWAGA: W dniu 19 stycznia 2024 r. Minister Finansów zapowiedział, że obowiązkowy KSeF nie wejdzie w życie 1 lipca 2024 r. Nie została jednak podana nowa data jego wejścia w życie i nie zmieniono dotąd przepisów ustawy o VAT w tym zakresie (przepisy te w ustawie o VAT są ujęte w ramkach). W pozostałym zakresie publikacja jest aktualna.
W publikacji "VAT 2024" znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię pytania - m.in. o to:
● jak według dotychczasowych zasad wystawiać faktury ustrukturyzowane w systemie KSeF,
● jak wystawić fakturę korygującą do faktury ustrukturowanej,
● jak rozliczać podatek naliczony z tytułu WNT,
● w jaki sposób dostarczyć fakturę nabywcy,
● jak postąpić, gdy jest awaria systemu KSeF,
● jak dokumentować transakcje zaliczkowe.
Szczególną uwagę zwróciliśmy na praktyczne zaprezentowanie przepisów, żeby można było łatwo je odszukać. Przepisy zmienione od 1 stycznia 2024 r. zostały wyróżnione pogrubioną czcionką, zmiany wchodzące w życie w trakcie roku są wyróżnione z podaniem daty ich wejścia w życie.
Sprawdź, co doradzają eksperci, i nie daj się zaskoczyć.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W poradniku kompleksowo wyjaśniono, jak rozliczać transakcje zagraniczne - takie jak WDT, WNT, eksport, import, transakcje łańcuchowe, WSTO oraz wykonywane i nabyte usługi. Znajdziemy w nim także aktualne informacje o zasadach korekty i ustalania kursów walut. Szczegółowo są też przedstawione zasady dokumentowania tych transakcji.
W książce Czytelnik znajdzie m.in. odpowiedzi na pytania:
● Jak prawidłowo dokumentować transakcje zagraniczne?
● W jaki sposób dokonać korekty transakcji zagranicznych i ustalić kursy walut?
● Jak rozliczyć transakcje łańcuchowe w VAT?
● Jakie obowiązki w VAT ciążą na przedsiębiorcach sprzedających towar w internecie?
"VAT od transakcji zagranicznych" to niezbędna pomoc dla osób odpowiedzialnych za rozliczanie VAT w firmach oraz księgowych, specjalistów z biur rachunkowych, doradców podatkowych i przedsiębiorców.
Sprawdź, co doradzają eksperci, i nie daj się zaskoczyć.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka jest kompleksowym opracowaniem, które przedstawia krok po kroku zasady zatrudniania pracowników oraz rozwiązywania umów o pracę. Uwzględnia liczne zmiany wchodzące w życie w 2023 r. w wyniku dużych nowelizacji prawa pracy.
W publikacji wyjaśniono m.in. nowe zasady obowiązujące przy zatrudnieniu pracownika na okres próbny. Czytelnicy zapoznają się też z nowymi obowiązkami informacyjnymi, jakie nałożono na pracodawców. Omówione są również zaostrzone procedury rozwiązywania umów o pracę na czas określony, a także zmodyfikowane zasady ochrony pracowników przez zwolnieniem. W publikacji uwzględniono wprowadzone do Kodeksu pracy możliwości zatrudniania pracowników w trybie pracy zdalnej, a także nowe zasady dotyczące kontroli trzeźwości pracownika, które rodzą obowiązki po stronie pracodawcy już na etapie zatrudniania.
Książka zawiera przystępne wskazówki, dzięki którym Czytelnik dowie się m.in.:
● jakich danych można wymagać od kandydata do pracy, a jakich od pracownika,
● co powinien zawierać kwestionariusz osobowy,
● jak sporządzić umowę o pracę,
● jaki rodzaj umowy o pracę dla pracownika wybrać,
● jaką dokumentację pracodawca powinien przygotować przy zatrudnieniu,
● jak uzasadnić wypowiedzenie umowy o pracę,
● co powinno zawierać porozumienie stron dotyczące rozwiązania stosunku pracy,
● w jakich przypadkach pracownicy podlegają ochronie przed zwolnieniem z pracy,
● kiedy można rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę bez wypowiedzenia.
W publikacji uwzględnione są także wprowadzane w 2023 r. zmiany w rozporządzeniach będących aktami wykonawczymi do Kodeksu pracy - w zakresie, w jakim mają wpływ na proces zatrudnienia i zwolnienia pracownika.
Książka zawiera liczne przykłady, zestawienia tabelaryczne i wzory dokumentów. Jest niezbędnym narzędziem przydatnym w pracy każdego specjalisty ds. kadr, jak również osoby zajmującej się miękkimi aspektami HR, w szczególności procesami rekrutacji i optymalizacji zatrudnienia.
ATUTY PUBLIKACJI:
Publikacja w przystępny i praktyczny sposób wyjaśnia zagadnienia dotyczące zawierania i rozwiązywania umów o pracę w zmieniającej się dynamicznie rzeczywiści prawnej w obszarze HR.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Ustalanie zakresu ubezpieczeń społecznych w przypadku, gdy ubezpieczony prowadzi różne rodzaje działalności zarobkowej w wielu podmiotach jednocześnie, niezmiennie sprawia płatnikom składek wiele trudności. Zachodzi wówczas tzw. zbieg tytułów do ubezpieczeń. Są to sytuacje, gdy dodatkowy tytuł ubezpieczeniowy towarzyszy umowie zlecenia albo innej umowie cywilnoprawnej o podobnym charakterze. Zleceniobiorca może bowiem wykonywać jednocześnie kilka umów zlecenia, prowadzić pozarolniczą działalność, być pracownikiem, rolnikiem, pozostawać w stosunku służby.
Przy ustalaniu zakresu ubezpieczeń społecznych ważna jest w takim przypadku kwota uzyskanego przychodu. Od niej zależy, czy ubezpieczony będzie obciążony obowiązkiem składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne oraz fundusze pozaubezpieczeniowe, czy tylko składką zdrowotną. Znaczenie ma również rodzaj wykonywanej pracy - np. praca na etat, umowa zlecenia, prowadzenie działalności gospodarczej, w zbiegu z innym tytułem. Zbiegiem tytułów do ubezpieczeń jest także wykonywanie kilku umów zlecenia w tym samym czasie. Również korzystanie z ulg przez przedsiębiorców ma wpływ na podleganie obowiązkowym ubezpieczeniom, gdy posiadają oni inne tytuły do ubezpieczeń.
W publikacji "Zbiegi tytułów do ubezpieczeń społecznych" eksperci z zakresu tematyki ZUS przystępnie wyjaśniają, jak obecnie należy rozstrzygać zbiegi tytułów ubezpieczeniowych. Czytelnik dowie się z niej, jak wyliczyć składki ZUS:
■ od umowy zlecenia - w różnych sytuacjach, np. gdy zleceniobiorca prowadzi równocześnie pozarolniczą działalność gospodarczą, a charakter zlecenia nie mieści się w zakresie tej działalności;
■ od umowy o dzieło - w tym wykonywanej przez osobę zatrudnioną na umowie o pracę;
■ od kontraktu menedżerskiego.
Ponadto w książce znajdują się praktyczne porady dotyczące korygowania ewentualnych nieprawidłowości, które pojawiają się w dokumentacji w razie popełnienia błędu przy ustalaniu zakresu ubezpieczeń zleceniobiorców.
Poradnik zawiera także instrukcję, w jaki sposób uzyskać z ZUS informację na temat prawidłowego zakresu podlegania ubezpieczeniom społecznym przez zleceniobiorcę, gdy konieczne jest rozstrzygnięcie zbiegu tytułów ubezpieczeniowych.
Najtrudniejsze zagadnienia zostały przedstawione na ponad 60 praktycznych przykładach.
To przystępne opracowanie pomoże w pracy specjalistom z zakresu kadr i płac, kadrowym i księgowym. Skierowane jest również do pracodawców oraz biur rachunkowych, które prowadzą obsługę w tym zakresie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej