Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(78)
Katalog księgozbioru
(2)
Forma i typ
E-booki
(78)
Audiobooki
(5)
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(2)
Autor
Drummer Agnieszka
(8)
Szpringer Włodzimierz
(5)
Budzyński Wojciech
(3)
Wikiera Artur
(3)
Dudek Agnieszka
(2)
Grabowska Małgorzata
(2)
Grabowska-Kaczmarczyk Ewa
(2)
Gąsiewski Mariusz
(2)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata
(2)
Jaworski Władysław L
(2)
Jedynak Tomasz
(2)
Laszuk Agnieszka
(2)
Matusiak Katarzyna
(2)
Modrzewski Przemysław
(2)
Olejnik Danuta
(2)
Rodzik-Sambierska Izabella
(2)
Szelągowska Anna
(2)
Wesołowska Anna Maria
(2)
Witoń Agnieszka
(2)
Zawadzka Zofia
(2)
Adamczyk Artur
(1)
Antoszkiewicz Jan
(1)
Barlik Jacek
(1)
Bauer Wiesław Godzic Zbigniew
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Biśta Anna
(1)
Boehnke Richard
(1)
Bogucka Masza
(1)
Bogucka-Felczak Monika
(1)
Bogusławska Joanna
(1)
Bryc Agnieszak
(1)
Bęza Stanisław
(1)
Chmarzyńska Agnieszka
(1)
Cycoń Maciej
(1)
Dubel auk. Przemysław
(1)
Folwarski Mateusz
(1)
Foryś pod red. Iwony
(1)
Furman Kazimierz Wolny-Zmorzyński Andrzej Kaliszewski Jerzy Snopek Wojciech
(1)
Ganczar Maciej
(1)
Grażyna Białopiotrowicz
(1)
Guzowska-Ługin Marzena
(1)
Heitkötter Guido
(1)
Hryckiewicz-Gontarczyk Aneta
(1)
Hyży Maciej Leszek
(1)
Jagódka Maciej
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jędruczyk Elżbieta
(1)
Karczewski Wojciech
(1)
Kieżun Witold
(1)
Koch Ewelina
(1)
Kochaniak auk. Katarzyna
(1)
Konowalczuk Jan
(1)
Koptiew Dorota
(1)
Kornatowska Magdalena
(1)
Kozłowski Krzysztof
(1)
Koźmiński Andrzej K
(1)
Kurowski Wojciech
(1)
Kędzior Dorota
(1)
Latusek-Jurczyk Dariusz Jemielniak Dominika
(1)
Maria Wesołowska Anna
(1)
Michalak Robert
(1)
Miklaszewska nauk. Ewa
(1)
Mioduszewska Agata
(1)
Mokrzycka-Kogut nauk. Katarzyna
(1)
Molo Marcin
(1)
Moore Agnieszka
(1)
Moore Christopher
(1)
Niedzicki Wiktor
(1)
Noga Adam
(1)
Noga Gracjana
(1)
Obrzeżgiewicz Dawid
(1)
Olejniczak Tomasz
(1)
Olejniczuk-Merta nauk. Anna
(1)
Olszański Leszek
(1)
Panfil Marek
(1)
Para Paweł
(1)
Pawlak Zbigniew
(1)
Pawłowska-Szawara Ewelina
(1)
Płonka Maria
(1)
Rath Martin
(1)
Rosiek Janusz
(1)
Sajnóg Anita
(1)
Sochal Agnieszka
(1)
Stanienda Jolanta
(1)
Surówka Marcin
(1)
Sychowska-Piotrkowicz Monika
(1)
Szablewski Andrzej
(1)
Turczyński Paweł
(1)
Williamson Beata
(1)
Wronowska Gabriela
(1)
klimczak Karol M
(1)
Świda Dagmara
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(80)
Temat
Banki
(1)
Młodzież
(1)
Patologia społeczna
(1)
Prawo
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Ryzyko bankowe
(1)
Usługi finansowe
(1)
Zarządzanie portfelem
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Publicystyka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
80 wyników Filtruj
Brak okładki
Pozostałe zbiory
W koszyku
W podręczniku przedstawione zostały podstawowe zasady i uwarunkowania funkcjonowania systemu bankowego w powiązaniu ze zmianami i wyzwaniami wywołanymi przez trwający od 2007 roku kryzys finansowy. W czterech częściach omówione są kolejno : system bankowy, operacje bankowe finansujące działalność banków, zarządzanie bankiem, zarządzanie ryzykiem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bezpieczeństwo młodzieży: poradnik prawny / Anna Maria Wesołowska. - Wydanie zaktualizowane - Warszawa : Poltext, copyright 2014. - 238 stron ; 24cm.
Pani sędzia Anna Maria Wesołowska opisuje w swojej książce sytuacje z życia wzięte; sytuacje, w których nastolatki wchodzą w konflikt z prawem. Ukazuje również przyczyny i kontekst, w jakim do nich doszło. Publikacja składa się z różnych felietonów, z której każda może być kanwą osobnej lekcji wychowawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Opis wybranych metod i technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem skuteczności i efektywności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które mają korzystny wpływ na wyniki uzyskiwane przez firmę oraz podnoszą sprawność działania menedżera. Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, wykorzystywania: technik nakazowych; delegowania uprawnień; zarządzania przez cele i przez wyjątki; zarządzania strategicznego; sterowania czasem, zmianą, konfliktami i stresem; zarządzania procesami informacyjnymi i komunikacją między ludźmi, reagowania w sytuacjach kryzysowych itp. Podają wiele przykładów, głównie z polskiej praktyki gospodarczej, ukazujących sposób zastosowania danej techniki w rzeczywistych warunkach firmy.

Jan D. Antoszkiewicz – prof. zw. dr hab., dziekan Społecznej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Zarządzania (Clark University). Współzałożyciel i członek Rady Programowej Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości. Prezes firmy Leo May Consulting. Doradca prezesów Wytwórni Papierów Wartościowych, Banku PKO S.A., T.P. S.A., Petrochemii, Huty Częstochowa oraz mniejszych firm i banków. Autor wielu ekspertyz, analiz, projektów restrukturyzacji przedsiębiorstw i kształcenia kadr oraz kilkudziesięciu książek z dziedziny zarządzania.
Zbigniew Pawlak – doktor nauk ekonomicznych, pracownik SGH oraz Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania. Autor i współautor ponad 150 publikacji z zakresu organizacji i zarządzania. Od ponad dwudziestu lat zajmuje się doradztwem z zakresu zarządzania dla przedsiębiorstw. Prezes zarządu firmy konsultingowej Management Consulting Centre PARTNER. Doradzał zarządom wielu przedsiębiorstw i grup kapitałowych. Autor i współautor kilkuset opracowań: ekspertyz, opinii, projektów inwestycyjnych, strategii rozwojowych i wycen przedsiębiorstw.
Coraz większa profesjonalizacja zarządzania wyraża się w dobrej znajomości metod i technik menedżerskich. Posiadanie tej kompetencji legitymizuje menedżera w środowisku, podnosi jego prestiż społeczny, dowartościowuje, ale przede wszystkim zwiększa skuteczność i efektywność kierowania zespołami ludzi oraz zarządzania jednostkami organizacyjnymi. Przedstawione w książce techniki wpisują się w nowe orientacje i koncepcje zarządzania, takie jak: zarządzanie zmianami, zarządzanie procesowe, zarządzanie wiedzą w organizacji. Przystępny, komunikatywny sposób prezentacji treści, a także praktyczne porady Autorów, jako uznanych konsultantów, mają dla Czytelników nieocenioną wartość.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Monografia omawia popularną i niezwykle wpływową w dziedzinie PR teorię doskonałego public relations Jamesa Gruniga. Autor stawia sobie trzy główne cele:

  • eksploracyjne – służące poznaniu, opisowi i zrozumieniu zjawisk zachodzących w teorii public relations
  • eksplikacyjne – a więc wyjaśniające główne wątki w debatach wokół teorii doskonałego public relations oraz
  • prognostyczne – czyli stanowiące próbę odpowiedzi na pytanie o przyszłe kierunki rozwoju teorii doskonałego public relations.

Choć autor szczegółowo opisuje i analizuje teorię doskonałego public relations, to książka odnosi się do public relations w szerszym ujęciu, ponieważ dr Jacek Barlik omawia także najważniejsze wyzwania, najbardziej istotne problemy i najciekawsze kontrowersje oraz debaty wokół i w samej dyscyplinie public relations.

Pierwsza część książki opisuje paradygmat dyscypliny, porządkując wiele jej aspektów, w tym interdyscyplinarność i specyfikę public relations, a ponadto przystępnie i przejrzyście wskazuje na zawiłości i spory wokół PR. Kolejne rozdziały w syntetyczny sposób prezentują historię tworzenia się dyscypliny public relations oraz krytykę dotyczącą jej istoty, metodologii i przydatności. Dużo miejsca w książce zajmuje prezentacja krytycznego podejścia w PR do teorii Jamesa Gruniga. W końcowej części książki autor przedstawia swoje rozważania o ewolucji teorii doskonałego public relations, formułując postulaty, które muszą być spełnione, aby jej zasięg nie ograniczał się do branży public relations, lecz rozszerzył się na inne obszary zarządzania – na poziomie praktycznego działania, szkolnictwa wyższego i prowadzonych badań naukowych.

Dzięki doświadczeniu autora jako menedżera, konsultanta i doradcy w dziedzinie public relations oraz wykładowcy akademickiego książka przedstawia szerokie spektrum praktycznego i teoretycznego spojrzenia na PR w jego współczesnym wydaniu. Z książki skorzystają zarówno specjaliści z branży PR, jak i studenci tej dziedziny oraz eksperci z zakresu komunikacji społecznej.

***

Jacek Barlik - praktyk i badacz public relations, konsultant polskich i międzynarodowych firm, instytucji i organizacji, pracownik Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW (od 2014 r.). Doktor nauk humanistycznych, stypendysta Fulbrighta (University of Maryland at College Park, u prof. Jamesa Gruniga, 1994–1995), jedyny polski członek Public Relations Society of America (od 1999 r.). Uczestnik m.in. kongresu ICA w Bostonie (2011) i konferencji BledCom (2018, 2019).

Współzałożyciel Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (1994), członek Rady Etyki Public Relations (2008–2010). Publikacje m.in. w: „Corporate Communications: An International Journal”, „Studiach Medioznawczych”, „Zeszytach Prasoznawczych”, „Central European Journal of Communication”, rozdziały w publikacjach pod red. J. Olędzkiego i R. Ławniczaka (w języku polskim i angielskim), autor książki Sztuka sprzedawania (Warszawa 1994).

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Powstanie nowych mediów, a zwłaszcza tzw. nowych nowych mediów całkowicie zmienia podejście do kwestii kwalifikacji gatunkowych obecnych w nich przekazów. „Nowe nowe media” odróżnia od zwykłych „nowych mediów” ich społecznościowy charakter. Poza tym w przestrzeni stwarzanej przez Web 2.0 każdy może być producentem i zarazem konsumentem, a skoro „każdy” – to z pewnością nie tylko profesjonalista, ale także amator, co nie pozostaje bez wpływu na jakość przekazów. Wybór medium zależy od indywidualnych upodobań konsumenta. Książka jest przeznaczona dla studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej, ale mogą z niej skorzystać także praktykujący dziennikarze.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Język niemiecki
Poziom A2-B2

Umiejętność rozumienia ze słuchu jest z reguły najtrudniejszą sprawnością do opanowania w procesie nauki języka obcego. Świadczy o tym fakt, że na egzaminach z języka niemieckiego właśnie przez tę część testu najwięcej osób go nie zdaje.

Ale rozumienia ze słuchu można się nauczyć!

Ten podręcznik z pewnością bardzo się do tego przyczyni.
Znajdziecie w nim 40 tekstów (w większości anegdot z puentą) wzbogacone o ćwiczenia. Wszystkie teksty zostały nagrane przez native speakerów. Po transkrypcji każdego z nich znajduje się szczegółowy słowniczek.

Książka składa się z dwóch części:
1. W pierwszej znajdziecie zestawy ćwiczeń do nagranych tekstów. Powinny być wykonywane bez zaglądania do części drugiej. Szczególną wagę należy przywiązywać do zadania polegającego na imitacji prawidłowej wymowy i intonacji w języku niemieckim. Celem pozostałych ćwiczeń jest nie tylko sprawdzenie dokładnego zrozumienia wysłuchanego tekstu, lecz również utrwalenie i kontrola ważniejszych wyrażeń, zwrotów oraz struktur gramatycznych. Aby ten cel osiągnąć, należy każdy tekst przesłuchać wielokrotnie, zwracając uwagę na wymowę i intonację.

Każde ćwiczenie ma określone zadanie:
- sprawdzenie ogólnego zrozumienia treści (ćwiczenie pierwsze typu Richtig (R) oder falsch (F)),
- skupienie uwagi słuchającego na szczegółowym zrozumieniu danego tekstu (Fragen zum Text).
Do większości ćwiczeń dołączyliśmy klucz (z wyjątkiem ćwiczeń wymagających samodzielnych wypowiedzi), co pozwala na całkowicie samodzielną kontrolę.

2. W drugiej części podręcznika znajdziecie transkrypcję wszystkich nagrań i szczegółowy słowniczek do każdego z nich. Kolejność tekstów jest uwarunkowana głównie gradacją stopnia trudności i długości poszczególnych opowiadań.

Proponowany materiał nadaję się idealnie do rozszerzenia słownictwa i praktycznej nauki rozumienia ze słuchu. Pomaga również usprawnić swobodne mówienie. Z podręcznikiem można pracować samodzielnie, ale stanowi także zbiór inspiracji dla każdego lektora języka niemieckiego na zajęciach grupowych i indywidualnych.

***

Prawdziwy Dream Team polskich germanistów:

Stanisław Bęza – legenda polskiej germanistyki, autor wznawianego, rozszerzanego i uzupełnianego corocznie od 40 lat „Repetytorium z gramatyki języka niemieckiego”, które jest najważniejszym klasykiem polskich podręczników do języka niemieckiego. Studia germanistyczne ukończył w Niemczech, większość życia wykładał w warszawskiej Szkole Głównej Handlowej (dawniej SGPiS) i w Instytucie Austriackim. Poza słynnym „Repetytorium” napisał także kilkanaście innych podręczników do nauki języka niemieckiego, z których uczą się studenci zwłaszcza na kierunkach ekonomicznych. Nazwisko, które zna w Polsce prawie każdy, kto zetknął się z nauką języka niemieckiego.

Agnieszka Drummer – germanistka, z wykształcenia tłumaczka przysięgła, ukończyła dwa kierunki studiów, jeden z nich w Niemczech, w których mieszkała pół życia. Wykładowca akademicki, autorka kilkunastu podręczników do niemieckiego
i własnej metody nauczania tego języka. Prowadzi na Facebooku stronę „Język Niemiecki” skupiającą ponad ćwierć miliona fanów. Jest bardzo aktywna w internecie, m.in. też na YouTube. Swoją naukę niemieckiego prawie 40 lat temu rozpoczęła od pierwszego wydania „Repetytorium” Stanisława Bęzy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Buduj swój wizerunek profesjonalnie, skorzystaj ze sprawdzonej wiedzy zawartej w tej książce! Na to, jak jesteśmy odbierani przez innych, pracujemy przez całe życie. Chcemy tego, czy nie wciąż dostarczamy ludziom informacji na swój temat i wywołujemy w nich emocje pozytywne lub negatywne. Robimy to poprzez swój wygląd, ubranie, zachowanie, sposób prowadzenia rozmowy, a także działania, jakie podejmujemy. Celowo lub nieświadomie tworzymy swój mentalny obraz w myślach osób, z którymi się kontaktujemy, a obraz ten to nic innego, jak nasz wizerunek. W jaki sposób kreować swój wizerunek? Jak budować pozytywne relacje z ludźmi? Co robić, by emocje, jakie wywołujemy nam sprzyjały? Jak prowadzić interesującą rozmowę? Jak się ubrać, by zrobić dobre wrażenie? Jak się zachować? Kiedy całuje się kobiety w rękę, a kiedy nie należy tego robić? Co zrobić z telefonem komórkowym? Na te i wiele innych pytań odpowiada Autorka niniejszej książki adresowanej do ludzi biznesu i polityki, osób pracujących w różnego rodzaju instytucjach, urzędach i firmach słowem wszystkich, którzy chcą być jak najlepiej postrzegani w działalności zawodowej i publicznej, a także w życiu prywatnym.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

MONOGRAFIA NAUKOWA

Publikacja jest poświęcona problematyce opodatkowania transakcji finansowych, w szczególności opodatkowania transakcji instrumentami pochodnymi. W syntetyczny sposób przedstawiono w niej zagadnienia z zakresu funkcjonowania rynku finansowego, instrumentów pochodnych oraz podatku od transakcji finansowych, jak również dokonano przeglądu światowych badań naukowych z zakresu wpływu podatku od transakcji finansowych na wybrane charakterystyki rynku finansowego. Przybliżono koncepcję zaproponowanego w 2011 roku unijnego podatku od transakcji finansowych (EU FTT), a także przedstawiono kolejne etapy prac podejmowanych przez wybrane kraje unijne w ramach powołanego w 2013 roku mechanizmu wzmocnionej współpracy w tym obszarze. W ramach studium przypadku przedstawiono konstrukcje francuskiego oraz włoskiego podatku od transakcji finansowych, wprowadzonych odpowiednio w 2012 oraz 2013 roku. Książkę zamyka prezentacja wyników własnych badań empirycznych autorki w zakresie włoskiego podatku od obrotu instrumentami pochodnymi, jak również własnej koncepcji opodatkowania obrotu derywatami.

***

Monografia stanowi interesujące, aktualne i wartościowe opracowanie naukowe. Została przygotowana w oparciu o krytyczny przegląd literatury przedmiotu, dostępne dane statystyczne oraz trafnie dobrane narzędzia badawcze i analityczne.
Autorka (…) podjęła wysiłek przeprowadzenia wielowątkowej i niezwykle aktualnej oceny skuteczności oraz efektywności wprowadzenia podatku od transakcji finansowych o odniesieniu do instrumentów pochodnych.
Publikacja stanowi bardzo cenne źródło wiedzy, dalszych inspiracji i informacji na temat specyfiki funkcjonowania rynku derywatów oraz opodatkowania rynków finansowych i znaczenia tego podatku w systemie gospodarczym i polityce podatkowej państwa. Atutami opracowania są między innymi aktualność i szczegółowość poruszanych zagadnień, w tym nawiązywanie do obecnej sytuacji na rynkach finansowych oraz postawy władz fiskalnych, które poszukują dodatkowych źródeł dochodów podatkowych. Tego typu podejście uznać należy za innowacyjne, poznawcze i stanowiące istotny wkład w rozwój dotychczasowego stanu wiedzy z dziedziny szeroko pojętych finansów.
Uzyskane wyniki badań oraz sformułowane wnioski stanowią istotny wkład w rozwój nauki finansów z zakresu zarówno rynków kapitałowych, jak i wybranych aspektów finansów publicznych.

- fragment z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. SGH

***

Dr Anna Biśta – absolwentka studiów magisterskich na kierunku finanse i bankowość (2005) oraz studiów doktoranckich na Wydziale Finansów i Prawa Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W 2019 roku obroniła z wyróżnieniem pracę doktorską z zakresu wpływu opodatkowania derywatów na rozwój rynków finansowych. Współpracuje z Katedrą Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki funkcjonowania rynków finansowych, opodatkowania transakcji finansowych oraz międzynarodowych standardów rachunkowości. Od 2005 roku zatrudniona w działach finansowo-księgowych i sprawozdawczości finansowej korporacji międzynarodowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Stworzenie ustrojowych podstaw funkcjonowania finansów publicznych to niewątpliwie ogromne osiągnięcie polskiego konstytucjonalizmu. Rozległość i szczegółowość unormowań podstaw ustroju finansowego właściwa dla polskiej Konstytucji nie jest zjawiskiem powszechnym. Po ponad 20 latach jej funkcjonowania refleksja na temat skutków wyboru, jakiego dokonał ustrojodawca, kształtując system finansów publicznych, wydaje się zasadna i potrzebna.

Przedstawiciele nauk ekonomicznych w pierwszym rzędzie będą się zastanawiać, na ile Konstytucja, określając podstawy funkcjonowania finansów publicznych w państwie, chroni porządek gospodarczy i jest gwarancją realizacji zadań społecznych i gospodarczych w sposób sprzyjający rozwojowi gospodarczemu państwa. Prawnicy będą próbować odkodować następstwa płynące ze zjawiska konstytucjonalizacji finansów publicznych dla porządku prawnego państwa i poszukiwać wartości, jakie legły u podłoża takiego sposobu określenia tej domeny sprawowania władzy publicznej. (…) Przedmiotem zainteresowań nauki prawa finansowego pozostaje także skuteczność konstytucyjnych gwarancji bezpieczeństwa prawnego obywateli w procesie zarządzania finansami publicznymi.

Mam nadzieję, że niniejsza publikacja spotka się z zainteresowaniem szerokiego kręgu odbiorców i stanie się inspiracją do dalszych, pogłębionych badań nad problematyką ustroju finansowego państwa.
[ze Wstępu dr hab. Moniki Boguckiej-Felczak, prof. UŁ]

***

Monografia podejmuje interesującą i niezwykle aktualną problematykę tych aspektów prawa finansowego, które mają nierozerwalny związek z prawem konstytucyjnym. Przejrzysty układ monografii, podzielonej na cztery zasadnicze części, nie tylko porządkuje materię badawczą, ale także ułatwia dotarcie do zagadnień interesujących czytelnika. Każda z czterech części charakteryzuje się adekwatnym doborem treści i ujednoliconą formą redakcyjną.

Opracowania przedstawiają wysoki poziom merytoryczny oraz świadczą o dobrym warsztacie badawczym. Literatura przedmiotu oraz źródła prawa zostały dobrane w sposób prawidłowy. Sposób ich wykorzystania jest właściwy i odpowiednio udokumentowany. Nadaje to monografii wysoce pożądaną spójność, niełatwą do uzyskania w sytuacji, gdy jest tak wielu autorów.

Ogromną zaletą monografii jest aktualność poruszonych w niej zagadnień. Na naszych bowiem oczach dokonuje się osobliwa ewolucja traktowania Konstytucji przez władzę wykonawczą i sądowniczą. Dlatego tak cenne jest szybkie wprowadzenie na rynek wydawniczy pozycji, która nawiązując do podstawowych źródeł prawa przypomina o jego niewzruszonych standardach. Z racji aktualnej i kontrowersyjnej tematyki, a także wnikliwego i oryginalnego jej potraktowania przez autorów poszczególnych rozdziałów, monografia powinna wzbudzić zainteresowanie odbiorców.

z recenzji prof. dr hab. Wiesławy Miemiec, Katedra Prawa Finansowego, Uniwersytet Wrocławski

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

The purpose of the book is to present culture of the English speaking countries by means of original, stimulating and diversified exercises. For teachers the book provides numerous activities suitable for students of different levels, i.e. from pre-intermediate to upper-intermediate. Among the tasks there are, for instance, role-play, quizzes, board games, crosswords, puns and discussion panels, reading and listening comprehension, writing and speaking tasks. For students the book constitutes an affluent source of cultural knowledge concerning the English speaking countries allowing them to explore and enrich the language in entirely new aspects. Joanna Bogusławska jest filologiem angielskim. Interesuje się w szczególności amerykańską odmianą języka angielskiego jako nośnikiem kultury. Od lat pracuje w szkole językowej Ambit, prowadzi też zajęcia ze studentami w Pomorskiej Wyższej Szkole Humanistycznej w Gdyni. Artykuły Joanny ukazały się w cenionym piśmie dla anglistów The Teacher. W wolnych chwilach czyta książki Stephena Kinga, Billa Brysona, Tennessee Williamsa, Philipa Rotha i Beatników. Ponadto słucha klasyki rocka i śledzi losy bohaterów ulubionych seriali, . The Office oraz True Blood. Agata Mioduszewska jest filologiem angielskim, nauczycielem akademickim i lektorem. Pasją Agaty jest językoznawstwo, podjęła również studia podyplomowe, aby pogłębiać swoją wiedzę z zakresu tłumaczenia. Także prywatnie Agata nie rozstaje się z językiem angielskim. Uwielbia czytać książki Billa Brysona, Terry'ego Pratchetta oraz Stephena Kinga, a także spędzać czas w towarzystwie swoich ulubionych bohaterów kultowych seriali amerykańskich.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Jest to książka z „twardą” tezą: Izrael musi być regionalną potęgą, w tym wojskową, w tym nuklearną, ponieważ stanowi to warunek przetrwania tego państwa. Słaby Izrael zostanie zniszczony przez państwa arabskie i/lub Iran. Zrozumienie tego imperatywu potęgi jest kluczem do zrozumienia polityki Izraela.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka przedstawia pełny cykl działań związanych z przygotowaniem przedsiębiorstwa do prowadzenia eksportu, wyborem strategii wejścia na rynki zagraniczne, analizą tych rynków, tworzeniem sieci dystrybucji, promowaniem swojej oferty wśród nabywców zagranicznych, kreowaniem wizerunku marki za granicą, wchodzeniem w stosunki handlowe z przedsiębiorstwami zagranicznymi, negocjowaniem warunków współpracy oraz zawieraniem kontraktów oraz ich realizacją.
Autor udziela wielu praktycznych wskazówek, jak unikać zbytniego ryzyka, wykorzystywać różne formy zabezpieczeń czy transferować ryzyko na ubezpieczycieli oraz banki.

***

Dr Wojciech Budzyński jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, prowadzi liczne szkolenia dla praktyków, a w przeszłości zarządzał filiami zagranicznymi kilku polskich firm. Wojciech Budzyński od 25 lat zajmuje się praktycznie i naukowo problematyką negocjowania i zawierania umów handlowych; prowadzi z tego zakresu wykłady w SGH oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor dużego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca Ministra Gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Jest autorem 38 książek, wydanych w kraju i za granicą.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

PR nie ma ostatnio dobrej prasy. Kojarzony jest bowiem z manipulowaniem informacją, czasem wręcz z kłamstwem,
a często z tzw. czarnym PR-em. Zarazem firmy, rządy i wszelkie inne organizacje muszą posiąść umiejętność skutecznego komunikowania się z klientami oraz obywatelami. I o tym właśnie jest książka.

Celem autora jest przekazanie wiedzy, w tym wyników najnowszych badań, na temat public relations i wizerunku firm. Książka ma formę praktycznego przewodnika działań PR w zakresie współpracy z prasą oraz innymi mediami, komunikacji wewnętrznej i komunikacji kryzysowej, sponsoringu, lobbingu, wprowadzania zasad ładu korporacyjnego oraz innych działań wpływających na kształtowanie pożądanego wizerunku.


Działania public relations cały czas się zmieniają, ponieważ zmieniają się media. Rewolucyjne okazało się rozpowszechnienie internetu, a później portali społecznościowych. Sprowadzenie public relations do przedsięwzięć realizowanych wyłącznie w internecie byłoby jednak nieporozumieniem. Nie sprawdziły się prognozy, że tradycyjny PR się kończy. Rację natomiast mieli ci, którzy wskazywali na potrzebę synergii pomiędzy tradycyjnymi technikami PR a nowymi mediami.

Książka pozwoli nie tylko pogłębić wiedzę na temat technik public relations, ale także poznać zasady praktycznego działania. Zawarte są w niej informacje na temat współpracy z mediami, dziesiątki technik radzenia sobie z trudnymi pytaniami dziennikarzy oraz zasady przygotowywania materiałów prasowych; ponadto omówiono działania, jakie trzeba podjąć w odniesieniu do wydawnictw firmowych i organizacji imprez firmowych, zasady zawierania umów sponsorskich, wykorzystania internetu i radzenia sobie z sytuacją kryzysową w celu ochrony wizerunku firmy. Wykorzystanie w książce schematów i rysunków pomaga w szybkim zrozumieniu i opanowaniu najważniejszych technik
i metod PR w celu ich wdrożenia w praktyce.

***

Dr Wojciech Budzyński – autor jednej z pierwszych książek na temat public relations w języku polskim. Od ponad 30 lat zajmuje się problematyką negocjowania i zawierania umów handlowych oraz kształtowania wizerunku firm. Prowadzi z tego zakresu wykłady w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz szkolenia dla biznesu, jest aktywnym doradcą firm. Doświadczenie zdobywał jako dyrektor dużego przedsiębiorstwa handlowego, szef dwóch jego oddziałów za granicą, doradca ministra gospodarki, starszy ekspert Banku Światowego. Prowadził negocjacje handlowe na wszystkich siedmiu kontynentach. Jest autorem ponad 50 książek, wydanych w kraju i za granicą.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

"To praktyczna i narzędziowa książka adresowana do specjalistów i me-nedżerów odpowiedzialnych w firmach za wszelkie aspekty krajowego oraz międzynarodowego transportu towarów.
Dr Wojciech Budzyński jest wykładowcą w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada bogate doświadczenie menedżerskie w kraju i za granicą, prowadzi szkolenia dla firm, a ponadto jest autorem ponad 50 książek.
Nakładem wydawnictwa Poltext ukazały się dwie inne książki autorstwa Dr Wojciecha Budzyńskiego: „Eksport w przedsiębiorstwie” oraz „Zakupy w przedsiębiorstwie”, które stanowią łącznie swoistą trylogię poświęconą niezbędnym umiejętnościom w zarządzaniu nowoczesnym przedsiębiorstwem jako całością czy poszczególnymi, ważnymi jego funkcjami.
Książka ukazuje się w serii Biblioteka Nowoczesnego Menedżera."

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja obejmuje najważniejsze zagadnienia występujące w procesie zarządzania biurowcami, w przystępny sposób przedstawia, na czym polega ta działalność w praktyce, poczynając od przejmowania nieruchomości w zarząd i ukształtowania właściwych relacji pomiędzy właścicielem a zarządcą poprzez kwestie prawne i finansowe, tworzenie podstawowych dokumentów, takich jak umowa o zarządzanie, biznesplan i budżet, raporty, zarządzanie najmem i zasady współdziałania z najemcami, serwisy i media aż do zagadnień z zakresu obsługi technicznej i ochrony środowiska.
Książka zawiera wiele pomocnych przykładów, procedur i schematów postępowania, tabel, wzorów dokumentów itd. Praktyczne porady są uzupełnione o niezbędne wiadomości teoretyczne, przepisy prawa i objaśnienia szeregu zagadnień i dylematów prawnych pojawiających się w zarządzaniu obiektami biurowymi.
Autorka podaje też wiele cennych wskazówek, gdzie należy szukać dodatkowych informacji na temat poszczególnych zagadnień związanych z zarządzaniem oraz wskazuje wszystkie najważniejsze sprawy, o których powinien wiedzieć i pamiętać każdy zarządca nieruchomości w swojej codziennej działalności. Poradnik adresowany jest do zarządców nieruchomości i osób przygotowujących się do wykonywania tego zawodu, deweloperów inwestujących w budowę lub rewitalizację obiektów biurowych, właścicieli nieruchomości komercyjnych, pracowników odpowiedzialnych w firmach za wynajem powierzchni na działalność gospodarczą.
Agnieszka Chmarzyńska – absolwentka prawa Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Od kilkunastu lat związana zawodowo z nieruchomościami, w tym od dziewięciu lat z nieruchomościami komercyjnymi. Pracowała między innymi w dziale wynajmu powierzchni biurowych oraz jako administrator nieruchomości w międzynarodowej firmie deweloperskiej i inwestycyjnej, prowadziła także własną działalność gospodarczą z zakresu doradztwa i pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Obecnie pracuje na stanowisku zarządcy nieruchomości w międzynarodowej firmie świadczącej usługi z zakresu nieruchomości komercyjnych. Posiada licencje pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz zarządcy nieruchomości. Jest autorką szeregu publikacji poświęconych tematyce nieruchomości.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Niniejszy zbiór zadań zapełnia lukę w krajowym piśmiennictwie ubezpieczeniowym, w którym brakuje publikacji stricte dydaktycznej do wykorzystania jako pomoc przy prowadzeniu kursów w formie ćwiczeniowej lub warsztatowej.

Publikacja powinna być traktowana przede wszystkim jako materiał edukacyjny przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz osób rozpoczynających karierę na rynku ubezpieczeniowym. Dla bardziej zaawansowanych czytelników prezentowane treści i zadania mogą natomiast stanowić wartościowy materiał do powtórzeń.

Zbiór składa się z dziesięciu rozdziałów omawiających tematykę z zakresu ubezpieczeń gospodarczych i ubezpieczeń społecznych. Każdy rozdział rozpoczyna się omówieniem podstawowych pojęć związanych z poruszaną problematyką oraz pytaniami problemowymi wprowadzającymi do tematu. Zasadnicza cześć poszczególnych rozdziałów obejmuje natomiast zróżnicowane ćwiczenia: kazusy, zadania obliczeniowe, zadania problemowe (case study) i schematy. Każdy rozdział kończy się pytaniami testowymi wielokrotnego wyboru, które mogą być użyteczne przy powtórce materiału.

***

Dr Maciej Cycoń – adiunkt w Katedrze Zarządzania Ryzykiem i Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Autor, współautor i redaktor kilkudziesięciu recenzowanych publikacji naukowych, współautor dwóch podręczników akademickich. Wykonawca kilkunastu projektów naukowo-badawczych. Autor pracy doktorskiej pt. Odwrócona hipoteka jako forma zabezpieczenia emerytalnego nagrodzonej I miejscem w Konkursie o Nagrodę Rzecznika Finansowego oraz specjalną Nagrodą Prezesa ZUS dla najlepszej pracy doktorskiej. Wielokrotnie zwyciężał w studenckich plebiscytach na najlepszego prowadzącego, a także uzyskiwał nagrody rektora za działalność dydaktyczną. Wykładowca na studiach podyplomowych prowadzonych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Współpracuje z Wyższą Szkołą Ekonomii i Informatyki w Krakowie, Krakowską Akademią im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz Podhalańską Państwową Uczelnią Zawodową w Nowym Targu. Złożył z wynikiem pozytywnym egzamin państwowy na brokera ubezpieczeniowego.

Dr Tomasz Jedynak – adiunkt w Katedrze Zarządzania Ryzykiem i Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Autor i współautor kilkudziesięciu recenzowanych publikacji naukowych, współautor dwóch podręczników akademickich. Wykonawca kilkunastu projektów naukowo-badawczych obejmujących zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, w tym w szczególności problematykę ubezpieczeń społecznych i funkcjonowania systemu emerytalnego. Wykładowca na studiach doktoranckich i podyplomowych prowadzonych w Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Gościnnie wykładał w Lwowskim Instytucie Bankowości Narodowego Banku Ukrainy, Politechnice Lwowskiej oraz w Uniwersytecie Ekonomicznym w Pradze. Aktywnie współpracuje i wykłada w Podhalańskiej Państwowej Uczelni Zawodowej w Nowym Targu. Uczestnik wielu międzynarodowych i krajowych konferencji i seminariów naukowych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Język angielski
Poziom A1–B2

Poznaj najczęściej używane w języku angielskim czasowniki, by z łatwością wykorzystywać je w codziennej komunikacji.

Ta książka pozwoli ci na szybką i efektywną naukę angielskich rzeczowników. Dlaczego akurat tej części mowy? Ponieważ w języku angielskim jest ona najliczniej reprezentowana. W końcu im szybciej opanuje się to, co jest w języku obcym najczęściej używane, tym szybciej można zacząć się w nim komunikować.

Cały materiał został przygotowany na podstawie słownika A Frequency Dictionary of Contemporary American English, który zawiera listę kilku tysięcy najczęściej używanych wyrazów w mówionym i pisanym współczesnym języku angielskim. Poznanie tych słów wraz z najczęstszym kontekstem ich występowania to pierwszy krok do znajomości angielskiego. Na opracowanie każdego rzeczownika składają się cztery sekcje:

ŁATWE zawiera najprostsze zdania i najpopularniejsze znaczenia omawianego hasła. Służy jako wprowadzenie lub powtórzenie wiadomości na temat danego słowa.

TRUDNE zawiera przykłady użycia prezentujące słowa w bardziej skomplikowanych konstrukcjach gramatycznych, jak np. rzeczowniki złożone.

IDIOMY, w których występuje dany rzeczownik

CIEKAWE to zbiór wybranych myśli znanych osób czy dowcipów, w których znalazły się omawiane rzeczowniki.

Oprócz listy 144 najczęściej spotykanych w języku angielskim rzeczowników w podręczniku znajdziesz część ogólną, poświęconą zagadnieniom gramatycznym potrzebnym przy nauce rzeczowników, takim jak zasady tworzenia liczby mnogiej, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne czy rzeczowniki odczasownikowe.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Język angielski - poziom A1–B2


Cudowne słowo przymiotnik … chciałoby się powiedzieć!
Książka, którą oddajemy w Twoje ręce, jest poświęcona 144 najczęściej używanym przymiotnikom angielskim. Jeśli chcesz sprawnie komunikować się w tym języku, musisz zacząć naukę od tych najczęściej używanych.

Książka ta jest adresowana do osób, które uczą się języka angielskiego od poziomu A1 do poziomu B2. Czytelnicy będący na wstępnym etapie nauki dowiedzą się z niej, których przymiotników trzeba nauczyć się na początku. Bardziej zaawansowany czytelnik będzie mógł utrwalić swoją dotychczasową wiedzę oraz ją rozszerzyć poprzez naukę idiomów i zwrotów, a także analizę cytatów, w których te przymiotniki występują. Mamy nadzieję, że te ostatnie skłonią Cię, drogi czytelniku, do przemyśleń, albowiem znaczna ich liczba przedstawia głębokie prawdy życiowe, z którymi możesz się zgodzić lub nie, ale które z pewnością sprowokują cię do refleksji, a może wywołają uśmiech na Twojej twarzy, czego ci serdecznie życzymy.

Mamy nadzieję, że nasza książka ta będzie Ci towarzyszyć w chwilach wytchnienia, zapewniając atrakcyjną formę relaksu, i jednocześnie będzie źródłem wiedzy o angielskim przymiotniku.


Powodzenia w nauce języka angielskiego!

Agnieszka Drummer - germanistka, lingwistka, tłumaczka przysięgła, autorka kilkudziesięciu podręczników oraz autorskiej metody nauki (Metoda AD), wykładowczyni akademicka. Ponad 25 lat spędziła aktywnie zawodowo w Niemczech prowadząc tam m.in. szkoły językowe. Jej profil Język Niemiecki na Facebooku obserwuje ćwierć miliona osób.

Agnieszka Laszuk - anglistyka, od wielu lat prowadzi zajęcia ze studentami w Centrum Języków Obcych na Uniwersytecie Przyrodniczo-Humanistycznym w Siedlcach, ucząc języka specjalistycznego, długoletnia koordynatorka zespołu nauczycieli jęz. angielskiego, uczestniczka szkoleń i kursów metodycznych m.in. w Londynie, Edynburgu i Dublinie.

Danuta Olejnik - anglistka, wieloletnia wykładowczyni akademicka w Centrum Języków Obcych Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, specjalizuje się w nauczaniu młodzieży oraz dorosłych w zakresie języka angielskiego ogólnego i specjalistycznego, odbyła szkolenia metodyczne m.in. Dublinie, Londynie i Edynburgu oraz roczny staż w Stanach Zjednoczonych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Wstęp

Jak korzystać z tej książki

1. TIME + YEAR + MONTH + WEEK + DAY

2. PEOPLE + MAN + WOMAN + CHILD

3. WAY

4. THING

5. LIFE

6. WORLD

7. FAMILY + MOTHER + FATHER + PARENT + SON + WIFE

8. HOUSE

9. GROUP

10. COUNTRY

11. PROBLEM

12. PART

13. PLACE

14. CITY + TOWN

15. SYSTEM

16. COMPANY

17. PER CENT (gł. BrE) / PERCENT (gł. AmE)

18. QUESTION

19. PROGRAMME (BrE) / PROGRAM (AmE)

20. WORK

21. NUMBER

22. GOVERNMENT

23. NIGHT

24. WAR

25. HOME

26. ROOM

27. FACT

28. AREA

29. MONEY

30. RIGHT

31. STORY

32. WATER

33. BOOK

34. JOB

35. KIND

36. WORD

37. ISSUE

38. SIDE

39. BUSINESS

40. SERVICE

41. FRIEND

42. POWER

43. HOUR + MINUTE

44. LINE

45. END

46. GAME

47. MEMBER

48. LAW

49. CAR

50. NAME

51. CENTRE (BrE) / CENTER (AmE)

52. INFORMATION

53. COMMUNITY

54. IDEA

55. BODY + EYE + HEAD + FACE + ARM + HEART + MIND + HAND

56. TABLE

57. TEAM

58. BACK

59. OFFICE

60. LEVEL

61. DOOR

62. STREET

63. HISTORY

64. PARTY

65. REASON

66. MORNING

67. CHANGE

68. NEWS

69. HEALTH

70. COURT

71. FORCE

72. AIR

73. ART

74. RESULT

75. MOMENT

76. RESEARCH

77. GIRL

78. BOY

79. FOOD

80. GUY

81. PROCESS

82. AGE

83. POLICY

84. EDUCATION + SCHOOL + COLLEGE + STUDENT + UNIVERSITY + CLASS

85. FEE

86. SENSE

87. TEACHER

88. MARKET

89. NATION

90. DEATH

91. PLAN

92. INTEREST

93. EXPERIENCE

94. EFFECT

95. USE

96. CONTROL

97. PHOTO

98. FIELD

99. DEVELOPMENT

100. SECURITY

101. EFFORT

102. ROLE

103. RATE

104. MUSIC

105. LEADER

106. LIGHT

107. VOICE

108. COLOUR (BrE)/COLOR (AmE)

109. CARE

110. POLICE

111. SHOW

112. REPORT

113. DRUG

114. DECISION

115. VIEW

116. DEPARTMENT

117. PRICE

118. ACTION

119. VALUE

120. RELATIONSHIP

121. BUILDING

122. SOCIETY

123. DIFFERENCE

124. CHURCH

125. ROAD

126. MODEL

127. POSITION

128. TAX

129. DIRECTOR

130. MATTER

131. FORM

132. RECORD

133. GROUND

134. PAPER

135. OFFICIAL

136. SEASON

137. EVENT

138. SPACE

139. PLAYER

140. COUPLE

141. PROJECT

142. SITE

143. SITUATION

144. INDUSTRY

Rzeczownik – komentarz gramatyczny

I. Rzeczownik – ogólne informacje

II. Funkcje rzeczownika w zdaniu

III. Rodzaje rzeczowników w języku angielskim

IV. Forma rzeczowników – tworzenie liczby mnogiej

V. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne (countable/uncountable nouns)

VI. Rzeczowniki złożone (compound nouns)

VII. Przedimki (articles)

VIII. Związek zgody (agreement)

IX. Dopełniacz saksoński (’s) i dopełniacz ‘of’

X. Rzeczownik odczasownikowy – gerund

Word formation – czyli ciekawostki słowotwórstwa

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Język niemiecki
Poziom A1–B2

NOWE WYDANIE KSIĄŻKI 144 NAJCZĘŚCIEJ UŻYWANE NIEMIECKIE CZASOWNIKI

Poznaj najważniejsze niemieckie czasowniki, by z łatwością wykorzystywać je w codziennej komunikacji.

Jeśli chcesz sprawnie i w krótkim czasie nauczyć się języka niemieckiego, powinieneś zwracać uwagę na KOLEJNOŚĆ poznawania nowych słów. Im szybciej opanujesz NAJCZĘŚCIEJ używane słowa, tym szybciej będziesz w stanie komunikować się w języku niemieckim. A tak się składa, że jednymi z najważniejszych słów w języku są czasowniki. W końcu bez nich nie stworzysz nawet jednego zdania.

Agnieszka Drummer i Richard Boehnke wybrali 144 najważniejsze niemieckie czasowniki, swego rodzaju duszę języka, i omówili je na kartach tej książki. Na opracowanie każdego z nich składają się trzy sekcje:

-> PROSTE – znajdują się tu: odmiana czasownika, najprostsze zdania i najpopularniejsze znaczenia. Służy jako wprowadzenie lub powtórzenie wiadomości.

-> TRUDNE – zawiera przykłady użycia czasowników w bardziej skomplikowanych konstrukcjach gramatycznych, powiedzonkach czy idiomach.

-> CIEKAWE – to zbiór wybranych myśli znanych osób, w których znalazły się omawiane czasowniki.

Książka jest adresowana do wszystkich uczących się języka – zarówno do osób dopiero zaczynających przygodę z niemieckim, jak i tych bardziej zaawansowanych. Ci, którzy dopiero zaczynają, dowiedzą się, które czasowniki są najważniejsze, najpotrzebniejsze i najczęściej używane oraz dlaczego warto nauczyć się akurat tych 144. Ci, którzy uczą się nieco dłużej, uzupełnią swoją wiedzę i opanują trudniejsze, bardziej złożone konstrukcje z niemieckimi czasownikami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej