Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(49)
ebookpoint BIBLIO
(20)
Forma i typ
Książki
(49)
E-booki
(20)
Proza
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(43)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(5)
Czytelnia dla Dorosłych
(1)
Autor
Banasiak Ewa
(2)
Kaczmarczyk Michał
(2)
Kędzierski Krzysztof
(2)
Michalska Iwonna
(2)
Michalski Grzegorz
(2)
Baran Lidia
(1)
Bergandy Wrócisława
(1)
Bocheńska Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Borowik Aneta
(1)
Borzymowska Barbara
(1)
Bömelburg Hans-Jürgen
(1)
Chmielarz Wojciech (1984- )
(1)
Chwalba Andrzej
(1)
Cohen Louis
(1)
Drobny Władysław
(1)
Drucka Nadzieja
(1)
Dudek Agata
(1)
Duralska-Macheta Teresa
(1)
Dziedziczak-Fołtyn Agnieszka
(1)
Dąbek Maciej
(1)
Edwards Clifford H
(1)
Feuchert Sascha
(1)
Fic Maciej
(1)
Fraisse Nora
(1)
Gomolec Ludwik
(1)
Grześ Bolesław
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Jankowski Dzierżymir
(1)
Jaworczakowa Mira (1917-2009)
(1)
Johnson Maureen (1973- )
(1)
Karpińska Dorota
(1)
Kaźmierska Janina
(1)
Kil Jan
(1)
Kiryk Feliks
(1)
Kiszkurno-Koziej Ewa
(1)
Knutsen Zofia
(1)
Krasuski Józef
(1)
Krause-Matelska Olga
(1)
Kruczyńska Agnieszka
(1)
Kucner Monika
(1)
Kulczycki John J
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kutek-Słabek Katarzyna
(1)
Kwacz Mieczysław (1926- )
(1)
Kwieciński Piotr
(1)
Lewiński Waldemar
(1)
Leyko Małgorzata
(1)
Lisowski Witold
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Maksymowicz Alicja
(1)
Manion Lawrence
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Matelski Wojciech
(1)
Maćkowiak Rafał
(1)
Meigham Roland
(1)
Mills Anna
(1)
Miśkiewicz Benon
(1)
Molenda Jacek
(1)
Molik Witold
(1)
Morrison Keith
(1)
Mrozowska Kamilla
(1)
Mrózek Robert
(1)
Olejnik Magdalena
(1)
Orczyk Adam
(1)
Paszyn Maciej
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Przyrowski Zbigniew
(1)
Radzikowska Dorota
(1)
Radziszewska Krystyna
(1)
Riley Lucinda (1965-2021)
(1)
Rosenberg Marshall B
(1)
Sauvignon Anna
(1)
Siepak Jerzy
(1)
Sieńczewska Małgorzata
(1)
Sokolińska Joanna
(1)
Stacewicz Paweł
(1)
Stefaniuk Małgorzata
(1)
Stylo-Ginter Anna
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szczerba Adrianna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Szymański Jan
(1)
Słowiński Lech
(1)
Theiss Wiesław
(1)
Trzeciakowska Maria
(1)
Trzeciakowski Lech
(1)
Urbanek Piotr
(1)
Warneńska Monika
(1)
Wawrzykowska-Wierciochowa Dioniza
(1)
Werning Rolf
(1)
Wiśniewska-Kin Monika
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Wojtczak Edyta
(1)
Wrocińska-Sławska Lidia
(1)
Wyrzykowska Małgorzata
(1)
Włodarczyk Stanisław
(1)
Zamora Abril
(1)
Zasada Danuta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(69)
Język
polski
(69)
Odbiorca
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura irlandzka
(1)
Temat
Szkolnictwo
(18)
Polska
(6)
Germanizacja
(5)
Szkolnictwo niepubliczne
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Uczniowie
(4)
Wielkopolska
(4)
Września (woj. wielkopolskie)
(4)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Strajki szkolne
(3)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(3)
Wojsko
(3)
Zabójstwo
(3)
Komunikacja społeczna
(2)
Kultura życia codziennego
(2)
Literatura młodzieżowa polska
(2)
Oświata polska
(2)
Pedagogika
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Wydawnictwa informacyjne
(2)
Anatomia człowieka
(1)
Chłopcy
(1)
Czerwone szkoły
(1)
Demografia
(1)
Druga wojna światowa
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja
(1)
Egzaminy
(1)
Fizjologia człowieka
(1)
Fraisse, Marion
(1)
Fraisse, Nora
(1)
Gimnazjum i Liceum im. Sułkowskich (Rydzyna)
(1)
Informatyzacja
(1)
Internaty
(1)
Jan Paweł II (papież; 1920-2005)
(1)
Klasy szkolne
(1)
Komisja Edukacji Narodowej
(1)
Konin
(1)
Konopnicka Maria
(1)
Kraków
(1)
Kultura
(1)
Kwatermistrzowstwo
(1)
Kłecko (woj. wielkopolskie)
(1)
Literatura polska
(1)
Metody nauczania
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Na faktach
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Nierówności społeczne
(1)
Nowowiejski Feliks
(1)
Obrona terytorium kraju
(1)
Osoby zaginione
(1)
Oświata
(1)
Pamiętniki francuskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pedagogika kultury
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pieśń polska
(1)
Poszukiwania zaginionych
(1)
Poznań
(1)
Prusy a Polska
(1)
Przyjaźń
(1)
Radlińska Helena
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rota
(1)
Rydzyna (woj. wielkopolskie)
(1)
Samobójstwo
(1)
Samokształcenie
(1)
Socjologia szkolnictwa
(1)
Start szkolny
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo elementarne w Wielkopolsce - rys historyczny
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo policealne
(1)
Szkolnictwo średnie
(1)
Szkoła Podstawowa Kłecko (woj. wielkopolskie)
(1)
Szkoły
(1)
Szwajcaria
(1)
Tajemnica
(1)
Tajne nauczanie
(1)
Trzemeszno (woj. wielkopolskie, pow. Gniezno)
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uniwersytety trzeciego wieku
(1)
Warmia
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1918-1939
(1)
2001
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Vermont (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Kryminał
(4)
Powieść
(4)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Powieść polska
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
69 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest całościowa analiza wykorzystania technologii cyfrowych w szkołach. Obejmuje ono do całe środowisko szkolne: uczniów, nauczycieli, rodziców i kadrę zarządzającą. Książka opiera się na wynikach największego polskiego badania Polska Szkola w Dobie Cyfryzacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R (1 egz.)
Brak okładki
Pozostałe zbiory
W koszyku
(Małżeństwo i Rodzina)
Niniejsza publikacja jest skierowana do szerokiego spektrum odbiorców. Mogą po nią sięgnąć zarówno wykładowcy akademiccy, studenci, jak i teoretycy zajmujący się dydaktyką szkoły wyższej. Powinna zainteresować także władze samorządowe oraz polityków, którzy są odpowiedzialni za szkolnictwo. Z całą odpowiedzialnością można ją zarekomendować, mając nadzieję, że zainspiruje wiele osób do dalszych poszukiwań związanych z poruszaną w niej problematyką. ks. prof. dr hab. Janusz Mastalski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R (1 egz.)
E-book
W koszyku

Książka dotyczy procesu reformowania szkolnictwa wyższego w Polsce w latach 1990-2015 w kontekście toczonej na ten temat debaty publicznej. Scalenie socjologicznej analizy debaty publicznej inspirowanej analizami dyskursu publicznego oraz polityki publicznej (i procesami deliberacji) pozwala na wskazanie najważniejszych uwarunkowań reformy szkolnictwa: ideologicznych, instytucjonalnych oraz bezpośrednio związanych z prowadzeniem polityki publicznej. W wymiarze empirycznym autorka omawia trzy wymiary debaty poświęconej reformowaniu uniwersytetów: naukowy/akademicki (oparty na analizie treści tekstów naukowych), rządowy strategiczno-ustawodawczy (oparty na analizie treści dokumentów strategicznych i aktów prawnych), publicystyczny (oparty na analizie treści artykułów pochodzących z dzienników i tygodników). Takie kompleksowe podejście pozwala na wskazanie odmiennych funkcji każdego z wymiarów debaty publicznej. Wszystkie te analizy wieńczy ukazanie reformy szkolnictwa wyższego w dwóch kontekstach: merytorycznym (treść reformy) i formalnym (sztuka reformowania). Autorka stara się w ten sposób podkreślić, iż dla sukcesu reformy szkolnictwa wyższego konieczne jest sprzęgnięcie przedmiotowej koncepcji reform ze zdolnością decydentów do ich przygotowania (i ostatecznie implementowania).

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Puszczałam na lekcji film. Miałam kłopot ze sprzętem. Był obraz, były napisy, ale dźwięk był bardzo cichy. Próbowałam go podgłośnić, majstrowałam przy komputerze, nie widząc ekranu. Zajęło mi to dużo czasu (jakieś dziesięć minut). Kiedy wreszcie się udało, wstałam i wtedy zobaczyłam, że niechcący wyłączyłam obraz. Przez dziesięć minut klasa siedziała w ciszy, przed pustym ekranem, udając przede mną, że ogląda film. Woleli nic nie robić, niż powiedzieć mi, że wyłączyłam obraz. Dlaczego? Bo byłam dla nich nikim. Nieważną osobą od nieważnego dla nich przedmiotu.
[fragment książki]


Jak zostaje się nauczycielem w Polsce? Ile tak naprawdę zarabia nauczyciel i jak długo trwają wakacje? Czy wszyscy rodzice są roszczeniowi, a dzieci rozwydrzone? Kto nie szanuje „belfrów” i kim są dla systemu szkolnictwa? Czym różni się praca w szkole państwowej i prywatnej? I o co chodzi z tą Finlandią?
Na te i wiele innych niełatwych pytań odpowiadają sami nauczyciele. Autorka przeprowadziła kilkadziesiąt rozmów z przedstawicielami tej profesji, którzy bez ogródek opowiadają o swojej drodze zawodowej i doświadczeniach. Mówią, co trzyma ich w pracy i wzbudza nadzieję, a co pozbawia ich złudzeń i skłania do odejścia. To szczera i bezkompromisowa opowieść o polskim systemie nauczania, z którą każdy może skonfrontować własne wyobrażenia.

Joanna Sokolińska – socjolożka i reporterka, współautorka książek Rodziny himalaistów i Mów o mnie ono. Była złą uczennicą. Utrzymuje kontakty z kilkorgiem wspaniałych eksnauczycieli jej dzieci. Dwoje z nich wypowiada się w tej książce.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Ulica dzieci wrzesińskich / Monika Warneńska. - Wyd.1. - Poznań : Wydaw. Poznańskie, 1983. - 94,[5] s.,[8] s.tabl. : il.,fot.,portr. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. R (2 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Celem niniejszej publikacji było podsumowanie, najważniejszych faktów na temat szkolnictwa na terenie Śląska Cieszyńskiego, przede wszystkim szkolnictwa polskiego, od początku jego istnienia do dnia dzisiejszego. W tym celu przeprowadzono analizę materiałów i dokumentów, wykorzystano również analizę danych statystycznych. Przeprowadzono także badanie empiryczne w celu opisania charakterystyki uczniów, którzy uczęszczają do szkół z polskim językiem nauczania na Zaolziu i dzieci, które uczęszczają do przedszkól z polskim językiem nauczania na Zaolziu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Strategia rozwoju może być istotnym instrumentem wspierającym procesy zarządzania w szkole wyższej. Umożliwia ona uczelni określenie, jakie cele chce osiągnąć w określonym czasie i jaki kierunek rozwoju powinna obrać, co wydaje się ważne zarówno dla samej uczelni, jak i dla jej pracowników, studentów oraz innych interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych. Strategia rozwoju pozwala instytucji akademickiej na analizę rynku edukacyjnego i konkurencji oraz wypracowanie unikalnej oferty, która przyciągnie najlepszych kandydatów na studia i pracowników, w tym nauczycieli akademickich. Nadto posiadanie strategii rozwoju umożliwia uczelni zidentyfikowanie możliwości rozwoju oraz potencjalnych korzyści i zagrożeń, takich jak zmieniające się trendy demograficzne, nowe przepisy prawa, zachowania konkurentów czy zmieniające się oczekiwania studentów. Dzięki strategii uczelnia może być lepiej przygotowana na zmiany i podejmować odpowiednie działania adaptacyjne. Strategia rozwoju jest zatem narzędziem, które pozwala szkole wyższej na wypracowanie długoterminowej wizji i planu działań, programowanie rozwoju zgodnie ze swoją misją i wartościami oraz konsekwentne dążenie do osiągnięcia przyjętych celów. Strategia rozwoju może również pomóc uczelni w budowaniu relacji i partnerstw z innymi instytucjami, przedsiębiorstwami, organizacjami czy organami władzy publicznej, takimi jak Polska Komisja Akredytacyjna. Pozwala to na wymianę wiedzy i doświadczeń, wspólne projekty i generowanie innowacji, a w dłużej perspektywie - na kreowanie wokół uczelni silnego kapitału społecznego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Seria: Studia z Historii Najnowszej (1), ISSN 2956-6959

Książka jest jednym z ogniw dociekań nad uprawianiem badań historycznych w okresie Polski "ludowej" oraz karierami reprezentantów środowiska naukowego i stanowi rodzaj case study funkcjonowania środowiska zwolenników i realizatorów "nauki dworskiej". Odtworzono w niej przebieg kariery Henryka Rechowicza (urodzonego w Zagłębiu Dąbrowskim historyka i działacza PZPR): uwypuklony został najpierw błyskotliwy awans (m.in. objęcie eksponowanych stanowisk w środowisku naukowym województwa katowickiego), potem degradacja wynikająca z przynależności do grupy skupionej wokół "ekipy Gierka", a następnie powrót do pracy naukowej i akademickiej, dokonany w rzeczywistości schyłku PRL i początku III RP.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Innowacyjność publikacji polega nie tylko na przygotowaniu antologii literackich tekstów gettowych, które w oryginalnej wersji są rozproszone po licznych publikacjach, oraz przygotowaniu gotowych scenariuszy do pracy z młodzieżą, lecz także na poszerzeniu praktycznych propozycji dydaktycznych o konteksty historyczne – historię szkolnictwa w Łodzi, w tym szkolnictwa żydowskiego, losy dzieci w Łodzi podczas wojny oraz losy dzieci żydowskich w łódzkim getcie. To naukowe wprowadzenie pozwoli nauczycielom lub osobom pracującym z młodymi ludźmi przybliżyć realia świata, o którym opowiada literatura piękna i wspomnieniowa.

Z recenzji prof. Magdaleny Ruty

Die Innovation der Publikation besteht nicht nur in der Erstellung einer Anthologie literarischer Gettotexte, die in der Originalfassung auf zahlreiche Publikationen verstreut sind, und in der Erstellung fertiger praktischer didaktischer Vorschläge für die Arbeit mit Jugendlichen, sondern auch in der Erweiterung mit historischen Kontexten, die sowohl die Geschichte des Schulwesens in Łódź, das Schicksal der Kinder in Łódź während des Krieges als auch das Schicksal jüdischer Kinder im Getto Lodz/Litzmannstadt darstellen. Diese wissenschaftliche Einführung ermöglicht Lehrern oder Pädagogen, die mit Kindern und Jugendlichen arbeiten, die Wirklichkeit dieser Welt zu vermitteln, über die in der Literatur sowie in Tagebüchern und Memoiren erzählt wird.

Aus dem Gutachten von Prof. Magdalena Ruta

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Autobiografie : Moja Historia)
7. miejsce wśród najpopularniejszych książek na francuskim Amazonie! Koledzy ją prześladowali. Nauczyciele nie reagowali. Powiesiła się, a obok powiesiła swój telefon komórkowy... Ta książka poraża. To krzyk matki – krzyk rozpaczy: do córki, do siebie, do kolegów, do nauczycieli, do ministra i do samego prezydenta Francji! Dlaczego??? Dlaczego jej trzynastoletnia córka odebrała sobie życie? Co przeżywała w szkole? Dlaczego nikt nie reagował? Dlaczego nauczyciele byli obojętni? Dlaczego system jest tak bezduszny? Przemoc w szkole dotyka co dziesiątego ucznia. Bo jest słabszy, inny, odstaje od grupy. Ofiary często nie proszą o pomoc. Boją się, wstydzą, nie chcą martwić rodziców. Marion też nic nie mówiła... Matka chce zrozumieć. Prowadzi śledztwo, rozmawia z rodzicami, nauczycielami, szuka wskazówek w sms-ach do córki, na jej koncie na Facebooku. Znajduje potworne, obrzydliwe wyzwiska, groźby. I przeżywa kolejny szok: śmierć dziecka nie wywołuje skruchy, tylko agresję oprawców. Jej książka to oskarżenie, studium agresji, tchórzostwa i bezkarności, wstrząsające jak thriller psychologiczny. To ostrzeżenie – dla rodziców, nastolatków, nauczycieli. Żeby nie przegapić czyjego życia. Bo każdy może doprowadzić do śmierci dziecka. To pełne bólu wołanie matki: „Niech twoja śmierć pomoże innym. Po to piszę tę książkę”. Autobiografia NORY FRAISSE poruszyła w 2015 roku opinię społeczną we Francji. Wywołała burzę w mediach, pisała o niej w obszernych artykułach najpoważniejsza prasa: „Le Monde”, „Paris Match”, „Elle”, „Le Parisien”. Sprzedana w ponad 80 000 egzemplarzy była bestsellerem Top 10 francuskich list.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. NF (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka opisuje ponad 50 lat istnienia Zakładu Naukowo-Wychowawczego OO. Jezuitów w Chyrowie – otoczonej legendą placówki, która wykształciła najwybitniejsze umysły międzywojennej Polski (m.in. Eugeniusz Kwiatkowski, Kazimierz Junosza-Stępowski, Antoni Wiwulski, Lech Kalinowski), a wśród nauczycieli miała takie osobowości jak ojciec Jan Beyzym. Publikacja odsłania kulisy funkcjonowania zakładu – omawia jezuicki system nauczania i wychowania. Zaprezentowano w niej imponujące zaplecze placówki: rozległy budynek o 200-metrowej fasadzie, wspaniałą kaplicę, przestronne sale lekcyjne, specjalistyczne, świetnie wyposażone gabinety naukowe, teatr, liczne boiska, korty tenisowe, a nawet basen. To swoiste memento dla współcześnie zaniedbanego obiektu. W publikacji opisano też twórców architektonicznej oprawy zakładu – Antoniego Łuszczkiewicza i Edgara Kovátsa – reprezentantów XIX-wiecznego historyzmu. Szczególnie interesująca zdaje się postać Edgara Kovátsa, wybitnego architekta, współpracownika twórców tej miary co Karl von Hasenauer, projektant monumentalnych gmachów Wiednia. Ciekawa jest kwestia stworzonego przez Kovátsa na podstawie motywów ludowych Podhala nowego stylu, czyli „sposobu zakopiańskiego”, konkurencyjnego do stylu zakopiańskiego Stanisława Witkiewicza. W kontekście sylwetki twórczej Antoniego Łuszczkiewicza zaprezentowano system edukacji Instytutu Technicznego w Krakowie, mechanizmy tzw. podróży naukowych w XIX w. oraz przybliżono mało znaną historię krakowskich realizacji architekta. Do opracowania dołączono aneksy oraz fotografie archiwalne, które pomagają zrekonstruować dawny splendor zakładu.

Publikacja jest adresowana do osób zainteresowanych historią szkolnictwa, pedagogiki jezuickiej, badaczy architektury XIX w. oraz wszystkich, którym bliska jest legenda Zakładu OO. Jezuitów w Chyrowie – żyjących Chyrowiaków oraz ich potomków.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Reformy systemów szkolnictwa wyższego w Polsce i innych krajach zmieniają logikę funkcjonowania instytucji akademickich. Można wskazać trzy filary tych zmian, upodabniających w powszechnym odczuciu uniwersytety do korporacji. Są to: profesjonalizacja procesów zarządzania uczelniami, rosnące znaczenie trzeciej misji uniwersytetu oraz menedżerskie struktury władzy.

W monografii podjęta została próba konfrontacji struktur zarządzania i nadzoru nad korporacjami, stosowanych od wielu lat w świecie biznesu i sprawdzonych w praktyce, z nowymi rozwiązaniami wprowadzanymi do akademickiego środowiska instytucjonalnego. Wielowątkowe rozważania stały się podstawą do sformułowania konkluzji, że możliwa jest koegzystencja dwóch pozornie sprzecznych idei kryjących się pod pojęciami „uniwersytetu Humboldta” i „uniwersytetu korporacyjnego” – jeżeli zastosować złagodzoną wersję menedżeryzmu, w jej zhumanizowanej, neokolegialnej formie. Taki kierunek zmian w instytucjach szkolnictwa wyższego wymaga zredefiniowania struktur władzy i metod zarządzania uniwersytetem, przy jednoczesnym utrzymaniu tradycyjnych norm i wartości akademickich. Zreformowany uniwersytet powinien być organizacją, która będzie skuteczna i efektywna, ale jednocześnie utrzyma równowagę między odpowiedzialnością kierownictwa a współuczestnictwem akademickim. Uniwersytet, zachowując walor „racjonalności instytucjonalnej”, pozostanie dla tych na zewnątrz i dla tych wewnątrz legitymizowaną wersją instytucji akademickiej.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Nieuczciwość akademicka jest zjawiskiem, którego wysoką częstość wśród studentów potwierdzają badania prowadzone w Polsce, Europie i poza jej granicami. Stanowi ona problem z uwagi na prowadzenie do obniżenia prezentowanej przez studentów wiedzy oraz przenoszenie nagradzających doświadczeń związanych z oszustwami na kolejne obszary życia. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie obecnej wiedzy na temat psychologicznych wyznaczników, przewidywania oraz przeciwdziałania nieuczciwości akademickiej wśród studentów, przybliżenie wyników przeprowadzonych w powyższych obszarach badań oraz sformułowanie na ich podstawie wniosków o możliwościach aplikacyjnych w środowisku akademickim.

Lidia Baran, doktor nauk społecznych w dyscyplinie psychologia, adiunkt w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Doświadczenie naukowe zdobywała w trakcie wyjazdów szkoleniowych na National University of Ireland, University of Jyväskylä oraz Universiteit Gent. Absolwentka podyplomowych studiów dotyczących uważności i współczucia oraz laureatka konkursu NCN Miniatura 2. Jej zainteresowanie badawcze dotyczą psychologicznych podstaw nieuczciwości oraz kontekstualnej nauki o zachowaniu. [02.10.2020]

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej