Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(49)
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
E-booki
(49)
Książki
(31)
Audiobooki
(5)
Poradniki i przewodniki
(5)
Proza
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poezja
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia dla Dorosłych
(25)
Wypożyczalnia dla Dzieci
(6)
Autor
Frank Ilya
(10)
Tkaczyk Lech
(8)
Gabryś-Barker Danuta
(4)
Dubas Elżbieta
(3)
Rudniański Jarosław
(3)
Wojtaszek Adam
(3)
Czerniawska Ewa
(2)
Hollins Peter
(2)
Stelmaszczyk Joanna
(2)
Attwood Tony
(1)
Baldwin James
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Baszczak Janusz
(1)
Baszczak Olga
(1)
Batorska Beata
(1)
Baum Lyman Frank
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Blythe Peter
(1)
Bogart Julie (1961- )
(1)
Braun Eldon M
(1)
Brześkiewicz Zbigniew W
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Celusta Joanna
(1)
Chmielecka Monika
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Davis Ronald D
(1)
Dehaene Stanislas
(1)
Dembo Myron H
(1)
Doyle Conan
(1)
Drapeau Christian (1965- )
(1)
Eldridge Ewa
(1)
Fiszbak Jolanta
(1)
Goddard Sally
(1)
Gozdek-Michaelis Katarzyna
(1)
Grigorenko Elena L
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Guzy Anna
(1)
Górny Andrzej
(1)
Hartman Monika
(1)
Idczak Adam
(1)
Irving Washington
(1)
Jakubiak Marek
(1)
Jarvin Linda
(1)
Jarzębski Jerzy (1947- )
(1)
Johnson Robert L
(1)
Kijonka Justyna
(1)
Kipling Rudyard
(1)
Koralewska Anna (nauczyciel)
(1)
Korzeniewski Jerzy
(1)
Kutschner Martin
(1)
Leinberger Anna
(1)
Lem Stanisław (1921-2006)
(1)
London Jack
(1)
Marcela Mikołaj (1985- )
(1)
Marcela Mikołaj (1985-)
(1)
Matczak Anna
(1)
Materska Maria
(1)
Matkowski Cezar
(1)
McCann Vivian
(1)
Mechło Paulina
(1)
Molek-Winiarska Dorota
(1)
Mukrecki Dominik
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Oczko Bartosz
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Pająk Kazimierz
(1)
Pawlikowska-Gannon Hanna (1938- )
(1)
Petty Geoff
(1)
Pietrasiński Zbigniew
(1)
Plebańska Marlena
(1)
Podsiadło Michał
(1)
Przewoźniak Marcin
(1)
Radzicki Józef
(1)
Rojek Marcin
(1)
Rossowski Dariusz
(1)
Rowntree Derek
(1)
Ruskin John
(1)
Siemianowski Roch
(1)
Sieńczewska Małgorzata
(1)
Stacewicz Paweł
(1)
Stankiewicz Zenobia
(1)
Sternberg Robert J
(1)
Stevenson Robert Louis
(1)
Strzałkowska Małgorzata
(1)
Studenska Anna
(1)
Sugiero Joanna
(1)
Szewczuk Włodzimierz
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Słowik Aneta
(1)
Tkaczyk Katarzyna Anna (1982- )
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Tracy Brian (1944- )
(1)
Trzcińska Magdalena
(1)
Twain Mark
(1)
Urbański Tomasz
(1)
Vleet Carmella van
(1)
Walentukiewicz Wiesław
(1)
Waliś Robert
(1)
Waszkiewicz Marian J
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(36)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(80)
Odbiorca
Dzieci
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Młodzież
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Uczenie się
(26)
Nauczanie
(4)
Czytanie
(3)
Dzieci
(3)
Pamięć
(3)
Dziecko
(2)
Myślenie
(2)
Mózg
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauka czytania
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rodzicielstwo
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczniowie
(2)
ADD (zespół deficytu uwagi)
(1)
ADHD
(1)
ADHD (ADD z hiperaktywnością)
(1)
Agrafia
(1)
Akalkulia
(1)
Autyzm wczesnodziecięcy
(1)
Chłopcy
(1)
Czarodzieje
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dysgrafia
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja domowa
(1)
Informatyzacja
(1)
Inteligencja
(1)
Krainy i światy fikcyjne
(1)
Kultura nauczania
(1)
Liczby
(1)
Lotnicy
(1)
Magia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Metody nauczania
(1)
Miłość bezwarunkowa
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Motywacje wewnętrzne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie - metody - szkoły wyższe
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciel
(1)
Nauki przyrodnicze
(1)
Osobowość
(1)
Pedagogika
(1)
Planowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Pojazdy kosmiczne
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Produktywność pracy
(1)
Psychoza maniakalno-depresyjna
(1)
Płeć
(1)
Sens życia
(1)
Studiowanie
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
Szybkie czytanie
(1)
Technika
(1)
Trudności w uczeniu się
(1)
Uczenie się - metody
(1)
Uczenie się maszyn
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie domowe
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia zachowania u dzieci
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zespół Aspergera u dzieci
(1)
Zespół AD/HD
(1)
Zespół Tourette'a u dzieci
(1)
Zespół zaburzeń uwagi
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Opowiadania i nowele
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dla dzieci
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Fantasy
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Powieść
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Science fiction
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Rozwój osobisty
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Biologia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Warszawa : Difin, 2019. - 156 stron : ilustracje (kolorowe) ; 24 cm.
Adresowana do pedagogów publikacja na temat implikacji wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Autorka prezentuje wskazówki praktyczne i uzasadnienia teoretyczne, oparte na wynikach badań z zakresu neurobiologii, oraz odnosi się do teorii popularnych w szkołach i przedszkolach, wskazując wśród nich mity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
Kilka z wielu zagadnień, które zostały omówione na podstawie wyników najnowszych badań: pełen przegląd metod uczenia się i efektywnych zajęć; style uczenia się w planowaniu interesujących i efektywnych zajęć; rola i odpowiedzialność nauczyciela, jego miejsce w instytucji; wykorzystanie multimediów i systemów elektronicznych w nauczaniu; sposoby przygotowywania pomocy naukowych i ich wykorzystanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stanisław Lem planował dwa, może trzy opowiadania o pilocie Pirxie. Ku radości czytelników powstało ich więcej. Dzięki temu możemy dziś obcować z jednym z najsłynniejszych bohaterów literatury science-fiction. Kim jest Pirx? Jest jednym z nas. Nie ma w sobie nic z herosa i zdarza mu się wpadać w panikę. W decydujących momentach jednak dzięki inteligencji, a czasem dzięki łutowi szczęścia, udaje mu się znaleźć wyjście z opresji. Pirx dojrzewa z każdym kolejnym opowiadaniem. Razem z nim dojrzewają problemy, którym musi stawić czoła. Ale nie tylko to stanowi o wartości tych przygód - w każdym opowiadaniu pilot udowadnia, że człowiek ma szansę w konfrontacji z bezkresnym i zimnym kosmosem. Pilot Pirx pokazuje, że nasze słabości czasem mogą być naszą siłą. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. L III (2 egz.)
Książka
W koszyku
(ABC... Uczę się! : Czytam i Poznaję Świat)
(Kolekcja Hachette)
ABC... uczę się! jest nowoczesną kolekcją edukacyjną dla dzieci w wieku od 3 do 7 lat. Kolejne książki wprowadzają w świat liter, słów i cyfr, prezentują sytuacje z życia codziennego. [okładka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ncyf (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka, którą trzymasz w rękach, to adaptacja międzynarodowego bestsellera Briana Tracy'ego na temat zarządzania czasem, pt. "Zjedz tę żabę!". Jej głównym celem jest pomóc zestresowanym i przytłoczonym nadmiarem zajęć uczniom i studentom osiągnąć życiowy sukces. Bo młodzi ludzie podobnie jak dorośli mają problem z zarządzaniem swoim czasem. Liczne zadania w szkole czy na uczelni, korepetycje, praktyki i staże, obowiązki wobec rodziny, zajęcia pozalekcyjne, np. sportowe czy związane z hobby, powodują, że dzisiejsi uczniowie i studenci nieustannie walczą z czasem, by uporać się z lawiną obowiązków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1 U (1 egz.)
Książka
W koszyku
100 faktów : mózg / Dominik Mukrecki. - Wydanie I. - Warszawa : Wydawnictwo Wilga, 2022. - 63, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 31 cm.
(100 faktów)
Z czego składa się mózg? Jaki ma kolor? Ile waży? Czy mózg lubi słodycze? Ta ksążka to zbiór stu najciekawszych informacji o ludzkim mózgu. Krótkie i prosto napisane teksty pozwolą lepiej poznać ten ważny narząd i odkryć wiele jego tajemnic. Faktom towarzyszą duże zdjęcia, dzięki którym łatwiej jest przyswoić i zapamiętać nową wiedzę. [okładka]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 II (1 egz.)
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 P (1 egz.)
Brak okładki
Pozostałe zbiory
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem nie tylko odpowiada na te i wiele innych pytań. Prezentuje także praktyczne i proste do wprowadzenia w domach oraz szkołach rozwiązania, dzięki którym wasze dzieci same będą się chciały uczyć i rozwijać. Pozwolą one wam i waszym dzieciom inaczej spojrzeć na edukację i dostrzec w niej to, co naprawdę istotne - a na co obecnie niemal zupełnie nie zwraca się uwagi w systemowym procesie edukacji. Mikołaj Marcela daje wskazówki, jak pomóc uczniom stać się szczęśliwymi i przekonanymi o własnej wartości ludźmi, którzy z nadzieję patrzą w przyszłość. Po lekturze tej książki nie będzie wam już nigdy straszne ani zdalne nauczanie, ani powrót waszych dzieci do publicznej szkoły, ani myśl o zmierzeniu się z edukacją domową. Przede wszystkim jednak przestaniecie toczyć z dziećmi nieustanne spory o naukę i nie będziecie już musieli z nimi wariować.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 D (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem opracowania jest całościowa analiza wykorzystania technologii cyfrowych w szkołach. Obejmuje ono do całe środowisko szkolne: uczniów, nauczycieli, rodziców i kadrę zarządzającą. Książka opiera się na wynikach największego polskiego badania Polska Szkola w Dobie Cyfryzacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla Dorosłych
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 004 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Odkrywcze spojrzenie na badania nad fenomenalnymi zdolnościami mózgu do nauki a także nad potencjałem imitujących je programów komputerowych.

Ludzki mózg jest rewelacyjnym urządzeniem. Posiada nadzwyczajną zdolność do przeprogramowywania się, która stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla dzisiejszych twórców sztucznej inteligencji. Jak się uczymy? Jakie wrodzone biologiczne fundamenty leżą u podstaw naszych zdolności do przyswajania informacji? Dlaczego w ogóle ewolucja wymyśliła proces nauki?

Sięgając do najnowszych odkryć z zakresu informatyki, neurobiologii, psychologii poznawczej i pedagogiki, Stanislas Dehaene prezentuje, jak naprawdę przebiega proces nauki oraz w jaki sposób można maksymalnie wykorzystać – a nawet wzmocnić – algorytmy mózgu do uczenia się: w szkołach i na uniwersytetach oraz na co dzień, niezależnie od wieku. Autor uczy nas, jak się uczyć dzięki prostym rozwiązaniom dotyczącym zabawy, ciekawości, kontekstu społecznego, koncentracji a także snu.

Nader treściwa książka dla pedagogów, rodziców i innych zainteresowanych tym, jak najefektywniej wspomagać dążenie do wiedzy – Publishers Weekly

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka zawiera refleksję teoretyczną i wyniki projektu badawczego na temat zjawiska uczenia się dorosłych w zabawie. Czytelnik znajdzie w niej pogłębioną analizę ustaleń naukowych polskich i zagranicznych badaczy dotyczących ludycznej sfery aktywności człowieka w kontekście nauk społecznych, a także odniesienie do praktyki edukacyjnej. Publikacja może zainteresować zarówno teoretyków zajmujących się koncepcjami wyjaśniającymi procesy uczenia się człowieka, jak i osoby na co dzień realizujące zadania szkoleniowe czy oświatowe.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Autorka traktuje coaching jako jedną z metod edukacji dorosłych i osadza swój wywód teoretyczny na andragogicznych koncepcjach uczenia się. Zaprezentowane badania sytuuje w kontekście teorii transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa. Czytelnik otrzymuje ponadto opis własnych badań empirycznych autorki, przeprowadzonych metodą studium przypadku. Na podstawie wywiadów z trzynastoma osobami poddanymi procesowi coachingu dowiaduje się: jak przebiegał proces uczenia się, jakie były jego konteksty, jakich zmian doświadczyli uczestnicy, a także jakie znaczenie miała osoba coacha. Autorka formułuje też praktyczne wskazówki dla coachów w zakresie warunków ułatwiających proces uczenia się w coachingu.

*

Największym, wybitnym osiągnięciem autorki jest opracowany przez nią schemat procesu uczenia się w coachingu, porównany następnie z etapami uczenia się opracowanymi na podstawie teorii Mezirowa. Na uznanie zasługują także wskazówki, jakie sformułowała autorka pod adresem praktyków na podstawie wnikliwej analizy wyników swoich badań. Książka wnosi bardzo istotny wkład w teorię i praktykę edukacji dorosłych. Publikację tę uznaję za wybitną.

Z recenzji prof. dr hab. Ewy Skibińskiej (UW)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Biografie i badanie biografii zyskują na znaczeniu w sytuacji permanentnej zmiany, w jakiej przyszło nam współcześnie żyć. Pozwalają nam zbliżyć się do świata poszczególnych jednostek, by na tej podstawie formułować hipotezy i wnioski dotyczące przebiegu procesów uczenia się. Konieczność całożyciowego uczenia się podnosi znaczenie tej wiedzy, jednocześnie uświadamia nam, jak ważna jest umiejętność uczenia się z biografii własnej i innych. W procesach uczenia się biograficznego tkwi bowiem potencjał, jaki możemy wykorzystać do rozwiązywania problemów życia osobistego i zawodowego, dalszego rozwoju. Ta wiedza jest cenna zarówno dla uczących się, jak i tych, którzy mają ich wspierać w rozumieniu i korzystaniu z procesów i efektów całożyciowego uczenia się. Książka jest rezultatem badań prowadzonych w latach 2011–2013 przez pedagogów, socjologów i psychologów z różnych uczelni, które koordynował łódzki ośrodek badań biograficznych. Ma także interdyscyplinarny charakter.
Zawiera ciekawy materiał, prezentujący różne rodzaje i aspekty biografii edukacyjnych. Znajdziemy w niej wątki metodologiczne, teoretyczne i empiryczne, które mogą wykorzystać w swej pracy naukowej i dydaktycznej nauczyciele dorosłych. Adresatami książki są nie tylko studenci nauk społecznych, pracownicy naukowi, ale także praktycy oraz osoby szukające inspiracji do uczenia się z biografii własnej i innych.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Główną inspiracją do napisania tej książki była jedna z tez współczesnej pedeutologii mówiąca, że nie jest możliwe pełne przygotowanie zawodowe nauczyciela, ponieważ uczenie się nieustannie towarzyszy wykonywaniu tego zawodu.

Dotąd prowadzone były badania nad wzajemnym uczeniem się nauczycieli, ich wewnątrzszkolnym doskonaleniem zawodowym i międzypokoleniowym uczeniem się, ale nie zajmowano się problematyką międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli w środowisku szkoły, która jest miejscem pracy większości z nich. Autor publikacji podjął więc próbę ukazania dotychczasowego stanu wiedzy na temat międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli oraz przedstawił koncepcję i wyniki własnych badań w tym zakresie.

Odmienność doświadczeń wywoływała wzajemne zaciekawienie i sprzyjała międzypokoleniowemu uczeniu się. Badani nauczyciele, wypowiadając się na temat ich międzypokoleniowego uczenia się, podkreślali, że w relacjach z nauczycielami z innych pokoleń uczyli się „interpretować szkołę z perspektywy ucznia” oraz postrzegać ją z szerszej temporalnej perspektywy niż tylko zakreślonej przez czas ich pracy w placówce. Poznając minione już uwarunkowania pracy w zawodzie nauczyciela, mogli lepiej i bardziej krytycznie rozumieć siebie i świadomiej antycypować przyszłość zawodową.

Z Zakończenia

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka „Cechy indywidualne i czynniki środowiskowe a autonomia uczenia się" skierowana jest do nauczycieli, badaczy oraz wszystkich osób zainteresowanych samodzielnym uczeniem się. W projektowaniu badań i redagowaniu pracy korzystano z aktualnych teorii wykorzystywanych w psychologii i dydaktyce. W pracy uwzględniono potrzeby praktyki, zwłaszcza w zakresie diagnozowania poziomu autonomii w uczeniu się. W publikacji omówiono zagadnienie autonomii w uczeniu się oraz jej uwarunkowania. Przedstawiono pojęcia autonomii, autonomii uczenia się, samoregulacji, metapoznania oraz strategii uczenia się. Dokonano przeglądu wybranych z literatury badań związków płci, wieku, temperamentu oraz wspomagania autonomii przez środowisko rodzinne i szkolne z autonomią oraz autonomią uczenia się. Zamieszczono także propozycję klasyfikacji sposobów, które nauczyciele mogą wykorzystać, by wspierać rozwój autonomii swoich uczniów w nabywaniu wiedzy i umiejętności. W części książki prezentującej badania własne, opisano stworzone dla potrzeb badań narzędzie do pomiaru poczucia trudności autonomicznego uczenia się. Zaprezentowano również wyniki weryfikacji modelu tłumaczącego trudność odczuwaną podczas samodzielnego nabywania wiedzy i umiejętności. W modelu uwzględniono cechy temperamentu, wsparcie środowiska szkolnego i rodzinnego, poziom, w jakim osoba preferuje wspieranie jej samodzielności w uczeniu się, jej autonomię ogólną, motywację oraz poczucie własnej skuteczności. Uzyskane wyniki badań skrótowo i przystępnie podsumowano. Treść pracy stwarza osobom pracującym w edukacji okazję do pogłębienia własnej wiedzy na temat możliwości stymulowania autonomii młodych ludzi. Przedstawiony w pracy autorski kwestionariusz umożliwia zarówno diagnozę potrzeb uczniów dotyczących wspierania ich w samodzielnym nabywaniu wiedzy i umiejętności, jak i przeprowadzenie badań związków i uwarunkowań trudności samodzielnego uczenia się.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Część I podręcznika stanowi wprowadzenie. Przedstawia w stopniu wystarczającym do dalszej lektury zagadnienia dotyczące sieci neuronowych, optymalizacji stochastycznej i programowania dynamicznego, czyli trzech podstawowych narzędzi służących do budowy systemów adaptacyjnych i uczących się. Część II jest poświęcona uczeniu się ze wzmocnieniem. Materiał został zaprezentowany w sposób zwarty i dlatego uzupełniono go rozległą bibliografią. W części III omówiono zagadnienia dotyczące sterowania adaptacyjnego, zaczynając od formalizmu służącego do opisu obiektów dynamicznych i teorii stabilności. Następnie przedstawiono koncepcję systemów adaptacyjnych z modelem referencyjnym oraz koncepcję samostrojących się regulatorów. W ostatniej części omówiono rzadziej stosowane alternatywne podejścia do zagadnienia.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tom Topics in Applied Psycholinguistics pod redakcją Danuty Gabryś-Barker jest zbiorem artykułów badawczych zajmujących się tematyką związaną z przyswajaniem/uczeniem się języka obcego/drugiego z perspektywy badawczej psycholingwistyki stosowanej. Obejmuje artykuły poświecone zagadnieniom przyswajania poszczególnych poziomów języka obcego (fonologia, słownictwo), jak również porusza tematykę związaną z osobowością uczącego się, jego sferą emocji oraz zagadnieniu rozwijania współpracy w grupie, jaką jest klasa. Jest to interesująca pozycja nie tylko ze względu na przedstawioną tematykę, ale również ze względu na różnorodność metod badawczych stosowanych przez poszczególnych autorów w przedstawionych przez nich badaniach, począwszy od tradycyjnych metod do bardziej innowacyjnych. Książka powstała z myślą o studentach, przyszłych nauczycielach języka angielskiego jako obcego, ale będzie też zapewne interesująca dla innych badaczy zajmujących się zagadnieniami z zakresu psycholingwistyki i psycholingwistyki stosowanej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

W monografii „(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę” ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleksji i autorefleksji nauczyciela, który na co dzień powinien umieć optymalnie zaprojektować, zaplanować i zorganizować, a następnie zrealizować, skontrolować i ocenić nie tylko pracę uczniów (w ramach procesu nauczania-uczenia się), ale i swoją własną. Podjęto próbę ukazania nowego ujęcia refleksji i autorefleksji nauczyciela w kontekście teorii uczenia się przez działanie Wojciecha Kojsa i ukazanej w jej ramach istoty działania badawczego podmiotu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej